پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۱۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۲۶۰ مورد

شنبه ٥ اسفند ١٣٩٦ ساعت ٩:١٩ ق.ظ   ( بازدید : 526 نفر )

توجه مردان جامعه به مباحث ارتقاي سلامت روان ضرورت دارد .

به گزارش وبدا مسئول واحد روان مرکز بهداشت بجنورد اظهار داشت:نوع شغل یکی از مهمترین علل به خطر انداختن سلامت روان و ایجادکننده افسردگی و اضطراب حاد است و مشاغلی که در آنها دستمزد افراد پایین است ، فرد در آن امنیت شغلی ندارد، فاقد تنوع است  و مشاغلی که با مشکلات افراد جامعه درگیر می‌شوند ،ميتواند شیوع اختلالات رواني و افسردگی را افزايش دهد .

دکتر"ضرغامی"تصریح كرد: در مواقعی که خطر ابتلا به افسردگی بالا می‌رود، عدم حمایت خانواده از فرد می‌تواند به این امر دامن بزند.

وی توصیه کرد:مردان در مواجهه با این مسائل باید با بازگوکردن مشکلات خود با اطرافیان و با مشاور، شجاعت به خرج دهند و سعی در تغییر سبک زندگی خود داشته باشند، چراکه مطالعات نشان می‌دهد افسردگی و استرس با سبک زندگی و نوع شغل افراد ارتباط قوی دارد .

وی افزود: مردان می‌توانند با ورزش منظم، رژیم غذایی سالم و متعادل حاوی ویتامین‌ها، سبزیجات، امگا٣ و میوه‌ها به همراه خواب کافی، استرس و افسردگی را به حداقل برسانند.

دکتر"ضرغامی" با بیان اینکه اغلب مردان تا زمانی که بیماری افسردگی آنها به شکل مشکلات جسمانی نمود پیدا نکند، به فکر درمان آن نیستند و از ابراز مشکلات روحی و روانی خود طفره می‌روند، افزود: در حقیقت، عدم بازگویی مشکلات روحی و پشت گوش انداختن بیماری افسردگی در مردان سبب می‌شود این بیماری در بین آنها تا مراحل بحرانی پیش رود و بايد نسبت به اين امر اطلاع رساني گردد و آموزش هاي خودمراقبتي ارائه شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.