پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۰۰۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۷۹۱ مورد

شنبه ٥ اسفند ١٣٩٦ ساعت ٩:٢٣ ق.ظ   ( بازدید : 248 نفر )

در هنگام شسشو از ترکیب مواد شیمیایی با هم مانند جوهرنمک و مواد سفید کننده و لکه بر خودداری کنید زيرا بخارات و گازهای ناشی از این ترکیب بسیار سمی و كشنده است.

به گزارش « وب دا » معاون غذا و داروی دانشگاه با تاکید بر نحوه مصرف درست از شوينده ها به منظور پیشگیری از مسمومیت در آستانه سال نو و بهنگام خانه تكاني بیان کرد : به منظور نظافت و شستشوی خانه باید توجه داشت که استفاده نابجا و بدون آگاهی از مواد شوینده و پاک کننده شیمیایی می تواند خطرهای جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

دکتر « علی یوسفی » با اشاره به اینکه مواد شوینده شیمیایی بر روی زنان باردار ، افراد مسن و کودکان بیشتر آسیب رسان است ، تصریح کرد : آسیب های بهداشتی هنگام استفاده از مواد شوینده ممکن است در کوتاه مدت اثر چندانی نداشته باشد اما در بلند مدت مشکلات ریوی و پوستی ، عوارض چشمی و آلرژی هاي مختلف تا سرطان را به همراه دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ترکیب مواد شوینده یا پاک کننده ها با مواد سفید کننده خطرناک است ، افزود : از فعل و انفعالات شیمیایی ترکیب این مواد گاز کلر آزاد مي شود که با رطوبت مخاط دهان اسید کلریدریک ایجاده کرده و بسیار قوی و سوزاننده است و استنشاق آن بخصوص در فضاهای کوچک علائم شدید تنفسی ایجاد می کند.

وی در ادامه تصریح کرد : بدترین شکل استفاده از مواد پاک کننده آن است که با آب گرم مخلوط شوند و یا از آنها در محیط های بسته ای که بخار آب وجود دارد استفاده کنند.

دکتر « یوسفی » یادآور شد : در هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده های شوینده و پاک کننده پنجره هارا باز بگذاريد تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد و به توصیه های ایمنی روی برچسب مواد نیز توجه نمایید.

به گفته وی بايد محصولات شیمایی ، شوینده ها ، نفت ، بنزین و داروها ،مخصوصا شربت های ترک اعتیاد متادون در ظروف اصلي آن نگهداری شود و در صورتی که کودک مایع غیرخوراکی را بلعید سريع با مرکز اورژانس 115 و یا مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم 190 تماس بگیرید.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.