پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۲۷۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۱۲۲۱ مورد

شنبه ٥ اسفند ١٣٩٦ ساعت ٩:٢٦ ق.ظ   ( بازدید : 187 نفر )

دیابت و فشار خون از شایع ترین علل بروز نارسایی کلیه است که با کنترل آنها می توان از بروز اين نارسایی تا حد زیادی پیشگیری کرد.

به گزارش « وب دا » مسئول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه با بیان این مطلب گفت : چاقی ، بی تحرکی و رژیم های نامناسب از دلایل ابتلا به بیماری دیابت است .
« مهری فرشاد »افزود: فشار خون ، دیابت ، تغذیه ناسالم ، بافت چربي ، بی تحرکی و استفاده بیش از اندازه از نمک از عمده دلایل ایجاد نارسایی کلیوی در مردم به شمار می رود.
 وي با اشاره به اینکه بیماری کلیوی نشانه بارزی ندارد و در برخی مواقع ممکن است بیمار با 20 درصد کارکرد کلیه متوجه بیماری خود نشود ، تصریح کرد : نارسایی کلیه زمانی اتفاق می افتد که کلیه ها دیگر کارایی لازم را نداشته باشند و بیمار به دیالیز نیاز داشته باشد.
وی در ادامه تاکید کرد : با انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله ورزش منظم ، استفاده از الگوهای تغذیه ای سالم ، داروهای تجویز شده توسط پزشک در صورت ابتلا به فشار خون و دیابت ، کنترل منظم قند و فشار خون ، مراجعه به پزشکان متخصص اورولوژی و انجام آزمایشهای منظم به منظور اطلاع از سلامت کلیه می توان از بروز عوارض ناشی از ابتلا به بیماری های مزمن جلوگیری کرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.