پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۷۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۵۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۳۴۱ مورد

سه شنبه ٢٢ اسفند ١٣٩٦ ساعت ٢:١٤ ق.ظ   ( بازدید : 809 نفر )

چنانچه به دلیل ابتلا به بیماری مزمن ،دارویی را به صورت مرتب مصرف می کنید مطمئن شوید دارو را به حد نیاز و تا پایان تعطیلات و ضمن سفر در اختیار داریدو از قطع ناگهانی داروها خودداری کنید

به گزارش « وب دا » به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی خراسان شمالی معاون غذا و داروی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : بسیاری از دارو ها مانند داروهای ضد تشنج ، داروهای بیماری های قلبی و فشار خون ، داروهای ضد افسردگی و اختلالات عصبی ، داروهای ضد دیابت و چربی خون و برخی داروهای مسکن و همچنین آنتی بیوتیک ها باید مرتب مصرف شوند و قطع ناگهانی این داروها بیمار را دچار مشکل خواهد کرد.

دکتر « علی یوسفی » تصریح کرد : چنانچه ضمن حرکت در سفر با عوارضی مانند سرگیجه و حالت تهوع مواجه می شوید، می توانید با مصرف یک یا دو قرص 50 میلی گرمی دیمن هیدرینات نیم ساعت قبل از سفر و تکرار یک قرص هر 4 تا 6 ساعت یکبار این عوارض را برطرف نمایید.

این مسئول اضافه کرد : باید توجه داشت که در طول 24 ساعت نباید بیشتر از 8عدد قرص مصرف شود و در صورت بارداری یا شیردهی با داروساز یا پزشک مشورت نمایید.

دکتر « یوسفی » در خصوص نحوه نگهداری داروها در سفر نیز بیان کرد : نحوه نگهداری داروها را از دکتر داروساز هنگام تحویل دارو بپرسید و داروهای یخچالی را همراه با یخ و یا در داخل ظرف خنک حمل نمایید.

به گفته وی در صورت نیاز می توانید سوالات خود را در زمینه اطلاعات دارویی و موارد مسمومیت با کارشناسان مراکز اطلاع رسانی داروها و سموم به شماره 190 در میان بگذارید.

 

 


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.