پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۵۶۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۵۱۱ مورد


با اینکه گیاهان دارویی درمان‌های طبیعی نسبتا بی‌ضرری هستند ولی اگر به طور نادرست مصرف شوند می‌توانند مثل هر داروی شیمیایی مضر باشند و مشکلاتی برای سلامتی به وجود آورند.

 به گزارش وب دا مسئول فنی واحد امور دارویی مرکز بهداشت بجنورد با بیان این مطلب گفت: هر چه قدر که افراد از عوارض جانبی خطرناک داروهای شیمیایی مطلع می‌شوند، میزان تقاضا برای جایگزین‌های طبیعی این دارو‌ها افزایش پیدا می‌کند که نباید از حد اعتدال بگذرد و خودسرانه مصرف شود .

دکتر"بهاره بهمنی" اظهار داشت: به طور مثال مواد طبیعی خطر عوارض آنتی بیوتیک ها را کمتر می‌کنند و حتی اثرات جانبی مفیدی دارند که این مسئله با افزایش باکتری‌های مفید و تقویت سیستم ایمنی بدن فراهم می‌شود.

دکتر"بهمنی"توصیه کرد: در فصولی که احتمال ابتلا به عفونت ها و سرماخوردگی شایع تر است می توانید از مواد غذایی که به صورت طبیعی اثرات آنتی بیوتیکی آن ها دیده شده برای پیشگیری از بروز بیماری استفاده کنید.

وی با اشاره به چند نمونه از آنتی بیوتیک های طبیعی افزود:سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و با باکتری‌های بیماری زا (استرپتوکوک و استافیلوکوک) و عفونت‌های پوستی مبارزه می‌کند.

به گفته وی عسل باعث بهبود زخم‌های پوستی و عفونت‌های بدن می‌شود و شلغم، آویشن و بسیاری از مواد طبیعی دیگر وجود دارند که اثرات آنتی بیوتیکی در آن ها مشاهده شده است.

وی تاکید کرد :باید توجه داشت که اصلاح تغذیه و استفاده بیشتر از میوه و سبزیجات ، انجام ورزش منظم و کنترل وزن ، دوری از دخانیات  و دوری از هرگونه شرایط محیطی استرس زا در پیشگیری از ابتلا به بیماری ها موثر است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.