پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۰۴۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۸۳۳ مورد


ارائه خدمات در تمامی مراکز شهری و روستایی شهرستان گرمه بر اساس توزیع عادلانه امکانات و خدمات برای عموم مردم انجام می شود.

به گزارش وب دا سرپرست شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با اشاره به تشابهات فرهنگی ،وضعیت اقتصادی ،سنن و ارزش ها ، مشاغل (عمدتا کشاورزی و دامداری) و... در این شهرستان اظهار داشت : سعی بر این است که خدمات سلامت محور به راحتی در دسترس عموم مردم قرار بگیرد و از جمله مصادیق آن اجرای برنامه خدمات نوین سلامت در شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاها می باشد که در سال 1396 ، 2/47 درصد گروه سنی 30 تا 70 سال را پوشش داده است. 
دکتر"فخرانی" تصریح کرد :برنامه مراقبت از بیماران مزمن(فشارخون و دیابت) در مناطق روستایی این شهرستان به صورت 100 درصد انجام شده است که نشانه دسترسی مطلوب روستاییان به امکانات بهداشتی می باشد.
وی با اشاره به این که برخی از عوامل نابرابری و بی عدالتی در بهره‌مندی از خدمات سلامت شامل محل اقامت (تفاوت بین شهر و روستا، گروه های منطقه ای، پایتخت در مقابل سایر مناطق) ،شغل و آسیب پذیری های درآمدی،جنسیت که اغلب نشان دهنده آسیب پذیری های ناشی از قوانین و هنجارهای مرتبط می باشد،تحصیلات،وضعیت اقتصادی و اجتماعی و سرمایه اجتماعی است ،تاکید نمود : دسترسی به مفهوم فرصت و توانایی استفاده از خدمات می‌باشد و تلاش طرح تحول سلامت توزیع عادلانه خدمات و دسترسی و بهره مندی اقشار آسیب پذیرتر جامعه بوده که به خوبی محقق شده است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.