پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۶۰۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۳۹۸ مورد

پنج شنبه ٣٠ فروردین ١٣٩٧ ساعت ٨:٣٩ ق.ظ   ( بازدید : 161 نفر )

با اجرای طرح تحول نظام سلامت اکثر خدمات آزمایشگاهی در بخش دولتی انجام می شود.

به گزارش « وب دا » سرپرست امور آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه ضمن گرامیداشت سی ام فروردین و ولادت حکیم سید اسماعیل جرجانی و روز علوم آزمایشگاهی ، با تبریک این روز به همکاران پر تلاش این حوزه و آرزوی توفیق و سلامتی بیان کرد : هم اکنون بالغ بر 120 نفر کارشناس و کاردان در آزمایشگاه بیمارستان های سطح دانشگاه هم پای دیگر پرسنل پرستاری و کادر درمانی پرتلاش در حال خدمت رسانی به مردم عزیز استان می باشند.
دکتر « فرزندیان » تصریح کرد :شمار آزمایشگاه های تحت پوشش معاونت درمان دانشگاه با تاسیس بیمارستان امام حسن (ع) و آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان که کاملا به تجهیزات روز مجهز می باشند به 28 آزمایشگاه در بخش بیمارستانی ، بخش خصوصی ، نظامی و تامین اجتماعی رسیده است . 
این مسئول در ادامه افزود : شرایط انجام اکثر آزمایشات با شروع طرح تحول نظام سلامت در بخش دولتی فراهم شده و هم اکنون موارد ارسال آزمایشات از بیماستان ها به خارج از استان و بخش خصوصی به حداقل رسیده است. 
وی با اشاره به اینکه در سال 96 بخش پاتولوژی برای اولین بار در بیمارستان آیت الله هاشمی و بیمارستان امام حسن (ع) راه اندازی شد ، بیان کرد : هم اکنون علاوه بر بیمارستان امام علی (ع) که تنها بیمارستان دارای بخش فعال پاتولوژی استان بود، 3 مرکز دیگر هم با قابلیت بالا پاتولوژی بیماران را انجام می دهند و ارسال این آزمایشات به بخش خصوصی و خارج استان انجام نمی شود.
دکتر « فرزندیان » همچنین با بیان اینکه  بخش تشخیص ملکولی آزمایشگاه بیمارستان امام رضا (ع) فعال بوده و با تعرفه دولتی در حال خدمت رسانی به عموم شهروندان می باشد، افزود : دستگاه جدید الکسیس نیز از مهر ماه 96 در این بیمارستان با تعرفه بخش دولتی جهت انجام آزمایشات تخصصی و هورمونی و بیوشیمیایی راه اندازی شده است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.