پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۲۰۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۲۴۳۸ مورد

چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٣٩٧ ساعت ١١:٢٤ ق.ظ   ( بازدید : 973 نفر )

رئیس ،مديران وكاركنان دانشگاه در پنجمين روز از هفته سلامت خون اهدا كردند.

به گزارش پايگاه خبري وب دا، دکتر « علی حق بین » رئیس دانشگاه ضمن حضور در این برنامه و اهدای خون  اظهار داشت : ترویج فرهنگ ارزشمند اهدای خون نقش ارزنده ای در سلامتی و نجات جان بیماران داشته و علاوه بر اینکه یک عمل پسندیده با اجر دنیوی و اخروی محسوب می‌شود، فواید بی نظیری هم برای سلامتی افراد به همراه دارد .
وی افزود :با وجود تلاش‌های پزشکی برای تولید خون مصنوعی یا سایر روش‌های جایگزین هنوز خون طبیعی انسان تنها راهکار برای حفظ سلامت انسان‌ها و جلوگیری از مرگ در اثر خونریزی، اعمال جراحی، تروما یا برخی بیماری‌های خونی است و اهدای خون باعث نجات جان میلیون‌ها نفر در دنیا می‌شود .
وی به اهمیت نجات جان انسان ها در فرهنگ اسلامی و تفکر بسیجی مردم جامعه مان اشاره نمود و گفت : اهدای خون یکی از آسان ترین راه ها برای کمک به دیگران و عملی است که احساسی وصف ناپذیر را به دنبال خواهد داشت . 
به گفته دکتر «حق بین» اهدای خون علاوه بر اینکه برای حیات فرد گیرنده لازم است، برای فردی که اهدا کننده است نیز فواید بسیاری دارد که از آن جمله می توان به کاهش غلظت خون،کم شدن امکان ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی ، سکته های قلبی، مغزی و کاهش استرس اشاره نمود .
وی در خاتمه یکی از کمبودهای فصلی اهدای خون را در زمان ماه مبارک رمضان عنوان کرد و تاکید نمود : شایسته است با نزدیک شدن به این ماه مبارک در زمینه ترویج فرهنگ اهدای خون و اقدام به این عمل خداپسندانه و نوع دوستانه پیش قدم باشیم .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.