پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۷۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۴۰۱ مورد


به گزارش « وب دا » مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی در این خصوص بیان کرد :  به لحاظ کمبود برخی ریزمغذی ها در گروه های سنی در معرض خطر، این افراد باید مکمل هایی را دریافت کنند که در حال حاضر مکمل یاری ریز مغذی ها به صورت رایگان از طریق خانه های بهداشت ، پایگاه های سلامت و مراکز جامع  انجام می شود.
« نسرین علیزاده » تصریح کرد : بر اساس بخشنامه های موجود با مراجعه به خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت مکمل قطره آهن ، قطره AD و مولتی ویتامین برای تمام کودکان زیر دو سال به صورت رایگان ارائه می شود .
وی افزود : زنان باردار و شیرده نیز تحت پوشش برنامه های مکمل یاری قرار دارند و قرص های آهن ، مولتی ویتامین حاوی ید و یدو فولیک را میتوانند در این مراکز به صورت رایگان دریافت نمایند.
این مسئول افزود : در این مراکز همچنین مکمل مگادوز به افراد بالای ۱۸ سال ماهی یک عدد و  مکمل کلسیم د به سالمندان روزی یک عدد به صورت رایگان توزیع می گردد.
لازم به ذکر است در برنامه مکمل یاری همچنین به  دانش آموزان دختر و پسر متوسطه اول و دوم مکمل فرفولیک  هفته ای یک قرص تا ۱۶ هفته و مگادوز ویتامین D ماهانه یک عدد تا ۹ ماه داده می شود .


منبع : معاونت بهداشت دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.