پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ١٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۴۷۸۴۹ مورد

شنبه ٢٩ اردیبهشت ١٣٩٧ ساعت ٢:٢٨ ق.ظ   ( بازدید : 463 نفر )

فشار خون و عفونت های هلیکوباکتر با تجویز پروبیوتیک ها کنترل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وب دا ، پزشک ایمونولوژیست و عضو هیئت علمی دانشگاه با اعلام این مطلب گفت :پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های زنده شامل باکتری ها و مخمرهایی هستند که تجویز مقادیر مناسبی از آن ها سلامت افراد و به طور خاص عملکرد مناسب دستگاه گوارش را موجب می شوند .
دکتر «حسن نامدار» افزود : پروبیوتیک ها از طریق مکانسیم های مختلفی می توانند دفاع در مقابل میکروب های بیماری زا را فراهم کنند.
وی اظهار داشت : مسدود کردن محل های اتصال و ورود و تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر میکروب های بیماری زا از مهم ترین این مکانسیم ها به شمار می رود .
وی خاطر نشان کرد : تحقیقات موجود نشان می دهد تجویز پروبیوتیک ها می تواند در کنترل فشار خون ، میزان کلسترول ، کنترل عفونت های هلیکوباکتر  ، درمان شکل های مختلف گاستروآنتریت و کاهش طول دوره اسهال های عفونی و درمان اختلالات مرتبط با کمبود ویتامین B12 ، اسید فولیک  و ویتامین K مفید باشد .
وی گفت : مصرف ماست پروبیوتیک در اواخر بارداری و پس از تولد نوزاد میزان ابتلا به اگزما در کودکان را کاهش می دهد .
وی تصریح کرد : مادرانی که در هفته های آخر بارداری و 3 ماه پس از تولد نوزاد ماست های حاوی پروبیوتیک مصرف می کنند ، میزان عوامل ضد التهابی در بدن آن ها افزایش یافته و شانس فرزندانشان برای بروز درماتیت آتوپیک که یک اگزمای شایع در کودکی است کاهش می یابد .
وی به نقش پروبیوتیک ها در تنظیم عملکرد سیستم ایمنی اشاره کرد و گفت : این میکرو ارکانسیم ها می توانند پاسخ های ایمنی را نه تنها  به صورت موضعی بلکه به صورت منتشر تنظیم کنند .
دکتر «نامدار» افزود: تقویت پاسخ های ایمنی علیه عوامل میکروبی و کاهش پاسخ های ایمنی افزایش یافته در مواردی نظیر آرتریت ، درماتیت آتوپیک ، بیماری کولیت اولسراتیو و سندروم روده تحریک پذیر از جمله عملکردهای شناخته شده تجویز پروبیوتیک ها به شمار می رود .
وی اظهار داشت : با وجود گزارش های متعددی مبنی بر اثرات مفید مصرف پروبیوتیک ،استفاده از آن ها در شرایط خاصی نظیر وجود نقص سیستم ایمنی و بیماری روده می تواند عوارض جدی از قبیل باکتریومی و سپتی سمی را به دنبال داشته باشد و سلامت فرد را تهدید کند .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.