پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۸۹۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۸۳۹ مورد

دوشنبه ٣١ اردیبهشت ١٣٩٧ ساعت ٩:٥٧ ق.ظ   ( بازدید : 807 نفر )

کارکنان دانشگاه با توجه به کلاهبرداری های تلفنی باید نسبت به تماس افراد ناشناس حساس باشند و از در اختیار قراردادن اطلاعات حساب خود پرهیز نمایند.

به گزارش « وب دا » مدیر حراست دانشگاه با تاکید بر این مطلب گفت : طی چندین سال گذشته کلاهبرداری از طریق تماس های تلفنی رایج شده و افراد کلاهبردار با ترفندهای مختلف از جمله اعلام برنده شدن در قرعه کشی، مخاطب خود را فریب داده و اقدام به دریافت وجوهی از حساب افراد می نمایند.

مهندس « مهدی اسدی » تصریح کرد : اخیرا تماس های تلفنی با سوء استفاده از نام های مسئولین دانشگاه صورت می گیرد و به بهانه برنده شدن در قرعه کشی درخواست واریز وجه می گردد لذا ضمن هوشیاری از هرگونه واریز وجه خودداری فرمایید.

وی عنوان کرد : با وجود اطلاع رسانی در خصوص این نوع کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک ، نصب اطلاعیه در تابلوی اعلانات واحدهای تابعه ، درج در صفحه اول نرم افزار اتوماسیون اداری و کانال های دانشگاه در شبکه های مجازی داخلی متاسفانه از چند نفر از پرسنل دانشگاه کلاهبرداری صورت گرفته است.

این مسئول در ادامه افزود : با توجه به اینکه شگردهای کلاهبرداری روزانه در حال تغییر است ؛باید نسبت به درخواست هرگونه واریز وجه از سوی افراد ناشناس هوشیار بوده و بررسی های لازم را انجام دهید.

وی یادآور شد : کلاهبرداری های تلفنی از طریق شماره تلفن ها و شماره حساب های جعلی یا با استفاده از مدارک مفقود شده انجام و باعث می شود پیگیری های قضایی عملا به جایی نرسد از این رو بهترین راه «آگاه سازی» افراد است تا اطلاعات حساب بانکی و شناسنامه ای خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.   

مهندس«اسدی » همچنین تاکید کرد : در صورت بروز اینگونه مسائل ، برای بررسی صحت گفته های آن فرد باید به سرعت مسئولان اداری ، مالی و یا بازرسی و حراست دانشگاه را در جریان موضوع قرار دهید .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.