پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۵۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۱۶۹۴ مورد

سه شنبه ١ خرداد ١٣٩٧ ساعت ١٣:٢٩ ب.ظ   ( بازدید : 1971 نفر )

پرهیز از بی تحرکی در ماه رمضان ضرورت دارد و باید مورد توجه باشد.

به گزارش وب دا مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه اظهار داشت:انجام فعالیت های منظم ورزشی سبب بهبود عملکرد و کارایی سیستم های بدن می شود.

دکتر"مریم پور آدینه" تصریح کرد :روزه داران باید فعالیت ورزشی خود را به نحوی تنظیم کنند تا با زمان افطار حداقل یک تا دو ساعت فاصله داشته باشد .

وی توصیه کرد: پیش از حضور در مسابقات ورزشی ماه رمضان باید با متخصص تغذیه نیز مشورت کرد.

به گفته وی قبل از انجام ورزش آب یا مایعات مصرف شود و در حین ورزش از مصرف مایعات،انواع نوشیدنی های کم شیرین و حاوی نمک اجتناب شود.

وی تاکید کرد:انجام فعالیت های منظم مختص ورزشکاران حرفه ای نیست و تمامی افراد با توجه به شرایط و توانایی خود باید به این توصیه ها عمل کنند.

وی با تاکید بر لزوم استمرار در فعالیت های ورزشی افزود: فعالیت بدنی زمانی موثر خواهد بود که به طور متوسط 3 تا 5 روز در هفته به مدت 30 تا 60 دقیقه در روز پیگیری شود.

وی افزود:فعالیت کمتر از 3 روز در هفته و کمتر از 30 دقیقه در هر بار تاثیر چندانی در بالا بردن آمادگی جسمانی و بالا بردن کارایی بدن نخواهد داشت.

به گفته وی پیشرفت های علمی و صنعتی سبب شده است که بسیاری از فعالیت های روزمره که قبلا با کمک عضلات بدن و صرف انرژی به انجام می رسید به کمک ماشین و با کیفیت بهتری انجام شود و کم تحرکی و بی تحرکی در زندگی روزانه جای خود را باز نموده است که متعاقب آن عوارض و بیماری های ناشی از کم تحرکی امروزه در همه جوامع دیده می شود.

وی تاکید کرد:ورزشکاران بهتر است انجام فعالیت های ورزشی را یک روز در میان انجام دهند تا ضمن استراحت کافی فرصت مناسبی برای بازسازی منابع انرژی بدن فراهم گردد.

دکتر"پور آدینه" اظهار داشت:انجام فعالیت های شدید بدنی و ورزش در حین روزه داری به مدت بیش از 30 تا 45 دقیقه توصیه نمی شود و اگر ورزش در آب و هوای گرم و زیر تابش اشعه خورشید باشد مدت زمان آن باید کمتر شود در غیر این صورت آسیب های ناشی از کم آبی حتمی است.

وی اظهار داشت:ورزشکاران باید  افطاری سبک ،کم چرب و حاوی قند های پیچیده(خرما،توت خشک،نان و سیب زمینی )و کمی قند ساده با مشورت متخصص تغذیه مصرف کنند.

به گفته وی با توجه به محدودیت دریافت مایعات در هنگام روزه داری باید از انجام  فعالیت های روزمره زیر نور خورشید  و محیط های گرم و رو باز اجتناب  نمود و اگر ناگزیر به انجام فعالیت های روزمره در محیط های باز در معرض تابش خورشید هستیم باید زمان آن را به حداقل ممکن کاهش دهیم .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.