پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۲۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۵۷۷ مورد


آيين تجليل از خانواده همكار فوت شده دانشگاه که جسد وی با وصیت خودش به واحد تشريح دانشكده پزشكي اهداء شد ،برگزار گردید .

به گزارش وب دا ، معاون آموزشي دانشگاه در آيين تجليل از خانواده مرحوم "محمد صفامنصوري " که در تالار شهيد نودهي دانشكده پزشكي و در جمع مسؤلان ، كاركنان ، دانشجويان برگزار شد، گفت: افراد جامعه ما از نظر فرهيختگي در مقامی هستند كه براي پیشرفت و ارتقای سطح زندگي ديگر انسان ها از خود می گذرند و در امور خیر و عام المنفعه مشارکت می نمایند.

دكتر"رضا گنجي" اقدام  مرحوم" صفا منصوري" را  اقدامي خاص ، خدا پسندانه و خيرخواهانه عنوان كرد و افزود: با اهداي این جسد بسياري از مشكلات بخش هاي آناتومي دانشگاه مرتفع گردید.

وي آمار اهداي جسد در كشور را ٦٦ مورد اعلام كرد و اظهارداشت: باعث افتخار است كه استان ما جزو استان هاي پيشرو بوده و براي نخستين بار اين اقدام خيرخواهانه در دانشگاه رخ داده است.

وي خانواده مرحوم " صفا منصوري " را جزئي ازخانواده دانشگاه معرفي نمود و عنوان كرد: اهداي جسد روحيه اي خاص را مي طلبد و اميدواريم  اين روحيه نهادينه شود و اين فضا ادامه دار باشد.

رئيس دانشكده پزشكي نيز در اين مراسم گفت: اين اقدام خيرخواهانه كمك شاياني به نشر علم خواهد داشت.

دكتر"شاهين مافي نژاد" با بيان اين كه بزرگی روح اين مرحوم و منش والای خانواده ايشان بر كسي پوشيده نيست عنوان كرد: وظيفه خطيري به عهده ماست و تلاش می کنیم تا دو سال آينده و دوره اي كه جسد در اختيار دانشكده است،تمام قوانين و موارد لازم به درستی رعايت گردد.

وي تصريح كرد: جسد به طور امانت در اختيار دانشکده است و قطعا در امر آموزش دانشجويان بسیار اثرگذار خواد بود .

مدير گروه سابق علوم تشريح دانشكده پزشكي ، احترام به جسد را بزرگترين دغدغه گروه تشريح اعلام كرد و گفت: اين اقدام ارزشمند نيازمند وسعت قلبي بزرگ از جانب خانواده و خود فرد است.

دكتر" احمدي پور" افزود: امور تشريح این جسد با احترام،  حساسيت و دقت زیاد انجام خواهد شد و پس از پايان كار،جسد با كمال احترام جهت خاکسپاری به خانواده باز گردانده خواهد شد.

"فاطمه انبريان" همسر مرحوم " محمد صفا منصوري " نيز درحاشيه مراسم به علاقه بسيار زياد مرحوم به حرفه پرستاري شغل خود و تمایل به اهداي جسدش به دانشگاه پس از اطلاع از بیماری لاعلاج خود اشاره كرد و گفت: همسرم از بيماران نيازمند و بي بضاعت تا حد توان دستگیری می کرد و حتی زمان استراحت خود را به خدمت به بيماران  اختصاص مي داد.

وي بزرگ ترين درخواست مرحوم از خانواده را اهداي جسد به دانشگاه اعلام كرد و افزود: ارائه آموزش های مفيد و مثمر ثمر به دانشجويان و تسهیل امور يادگيري آن ها مهم ترين هدف وی از این اقدام خدا پسندانه بود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 1 نظر

م. پاکبازچهارشنبه ٢ خرداد ١٣٩٧ ساعت ٨:٧ ق.ظ

از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت واسعه و خانواده محترم صبوری و شکیبایی مسئلت می نمایم، خداوند قرین رحمتش فرماید. باعث افتخار خانواده بزرگ علوم پزشکی بجنورد است که اینچنین پرستاران نمونه ای در آن به بیماران خدمت رسانی می کنند.