پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۳۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۷۸۰۳ مورد

شنبه ٥ خرداد ١٣٩٧ ساعت ١١:٤٠ ق.ظ   ( بازدید : 514 نفر )

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه بر استمرار ورزش برای جلوگیری از مشکلات شایع بارداری تاکید کرد.

به گزارش وب دا دکتر"مریم پور آدینه" اظهار داشت:تغییرات بدن در دوران بارداری ممکن است موجب درد مفاصل،کمر درد،پشت درد،مشکلات گردش خون،گوارش،اختلالات تنفسی و عوارض ناشی از شل شدن شکم و ... شود.

به گفته وی اگر بدن زن باردار با تغییرات هماهنگ شود می تواند این مشکلات را به حداقل برساند و این انطباق از طریق اصلاح وضعیت،تمرینات کششی،اصلاح تنفس،تن آرامی ،تمرکز و ماساژ امکان پذیر است.

به گفته وی ورزش به همراه این تمرینات به مادر باردار کمک می کند تا بتواند با آمادگی بیشتر مراحل مختلف زایمان و پس از آن را سپری کند.

به گفته وی تمرینات کششی و ورزش مستمر علاوه بر فواید جسمانی موجب کاهش ترس و هیجان،از بین رفتن اضطراب،افزایش اعتماد به نفس،صبوری و ثبات احساسات می شود.

وی تاکید کرد:برخی از تمرینات ورزشی را می توان بلافاصله پس از زایمان شروع کرد اما بعضی از تمرینات را باید به تاخیر انداخت.

دکتر"پور آدینه" تصریح کرد:حتما در مورد نوع تمرین بعد از زایمان طبیعی و سزارین با مربی خود مشورت کنید .

وی توصیه کرد: مادر بارداری که سزارین می شود بایدحرکاتی که باعث بهبود جریان خون در اندام های تحتانی می شود مانند چرخش مچ پا را انجام دهد.

به گفته وی مادران سزارینی حرکاتی که باعث فشار و کشش بر روی شکم و بخیه ها می شود مثل خوابیدن بر روی شکم یا بردن دست ها روی سر توصیه نمی شود.

به گفته وی تنفس های عمیق شکمی باعث دفع زودتر سموم بدن و برگشت پذیری سریع فعالیت روده می شود(بازدم باید همیشه با انقباض ملایم شکم همراه باشد)

وی افزود:نحوه بلند شدن ،نشستن و خوابیدن در روزهای اول زایمان و تمرین های مجاز سزارین توسط مربی آموزش داده خواهد شد.

به گفته وی تمامی مواردی که تا 6 هفته پس از زایمان منع شده در سزارین نیز باید رعایت شود و شروع تمرین ورزشی بعد از زایمان بهتر است با نظر پزشک باشد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.