پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۷۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۱۵۱۲ مورد

شنبه ٥ خرداد ١٣٩٧ ساعت ١١:٤٢ ق.ظ   ( بازدید : 717 نفر )

مسئول واحد جمعیت و خانواده مرکز بهداشت بجنورد بر ضرورت تامین بهداشت و سلامت به عنوان حقوق اساسی خانواده ها تاکید کرد.

به گزارش وب دا دکتر"تکتم یزدانی" اظهار داشت:ارزش سلامت برای انسان ها را به سختی می توان در قالب کلمات گنجاند،سلامت نه تنها خواست و آرزوی فردی است بلکه معیاری از پیشرفت و رفاه جوامع محسوب می شود.

دکتر"یزدانی" تصریح کرد:تامین بهداشت و سلامت خانواده به عنوان یکی از حقوق اساسی شهروندان وظیفه ای برای دولت هاست و افزایش دسترسی به مراقبت های بهداشتی گام مهمی جهت ارتقای سطح سلامت خانواده و جامعه تلقی می شود.

به گفته وی مراقبت های بهداشتی مادران باردار و کودکان و واکسیناسیون در گذشته و اجرای برنامه خدمات نوین سلامت جهت افراد بالای ۳۰سال و برنامه های میانسالان و سالمندان می تواند بسیار حیاتی و اثربخش باشد زیرا امروزه جایگزینی بیماری های مزمن غیرواگیر مانند بیماری های قلبی عروقی فشارخون ،دیابت ،سرطان ها و بیماری های اعصاب و روان به جای بیماری های واگیردار و عفونی ،ضرورت انجام مراقبت های بهداشتی و آموزش روش های اصلاحی و رفتار مناسب را همانند ضرورت انجام واکسیناسیون یادآور می سازد.

وی افزود:نقش محوری کارکنان بهداشتی اعم از بهورزان و مراقبین سلامت و ماماها در امور پیشگیری و سلامت خانواده ها همواره اقتضا می کند که رابطه نزدیک و سرشار از اعتماد میان آنان و اعضای خانواده ها وجود داشته باشد.

دکتر"یزدانی" ضمن تشکر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ،از خانواده ها خواست با اهمیت دادن به انجام مراقبت های ارائه شده در این مراکز و اجرای صحیح دستورات و راهنمایی ها، نظام سلامت  را در راستای ارتقای سطح سلامت خانواده و جامعه یاری نمایند.

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.