پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۰۵۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۸۳۹ مورد

شنبه ٥ خرداد ١٣٩٧ ساعت ١١:٥٣ ق.ظ   ( بازدید : 787 نفر )

دليل بيشتر اختلالات تيروئيدی بيماري هاي اتو ايميون است.

به گزارش پايگاه خبري وب دا، عضو هيئت علمي دانشگاه و پزشك فوق تخصص غدد با بيان اين مطلب و اشاره به مناسبت 26 می و روز جهانی تیروئید گفت: بيماري هاي اتو ايميون و زمينه های ژنتيكي دليل شايع ابتلا به اختلالات تيروئيد است و اگر فردي بيماري اتو ايميون نظير ديابت داشته باشد بايد از نظر اختلالات تيروئيد بررسي شود.

دكتر" فاريا جعفرزاده" بررسي زنان از نظر مشكلات تيروئيدي را از سنين ٥٠ سالگي ضروري دانست و افزود: افرادي كه سابقه ژنتيكي اين بيماري را دارند براي اطمينان از وضعيت سلامت خود بايد زودتر مراجعه كنند.

وي با بيان اين كه انجام آزمايش تيروئيد قبل از بارداري براي همه خانم ها ضروري نيست ، تصريح كرد: افرادي كه سابقه  سقط، نازايي و سيكل هاي نامنظم ماهانه دارند و يا علايمي از گواتر و سابقه ژنتيكي بيماري در آن ها وجود دارد به طورحتم قبل از باردار شدن بايد به متخصص مربوطه مراجعه و آزمايشات لازم را انجام دهند و پس از اطمينان از وضعيت سلامت براي بارداري اقدام كنند.

وي اظهار داشت: با توجه به اين كه كمبود يد هم دليل ابتلا به اختلالات تيروئيد است ، مي توان با مصرف نمك هاي يددار از اين بيماري تاحدي پيشگيري كرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.