پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۵۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۲۰۷ مورد

یكشنبه ٦ خرداد ١٣٩٧ ساعت ١٢:١١ ب.ظ   ( بازدید : 361 نفر )

افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری های مختلف دارو مصرف می کنند باید از قطع ناگهانی دارو به واسطه روزه داری خودداری نمایند.

به گزارش « وب دا » معاون غذا و داروی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : مصرف داروها در زمان روزه داری برای افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری دارو مصرف می کنند باید با مشورت پزشک باشد.

دکتر « علی یوسفی » تصریح کرد : در برخی از بیماری ها مانند قلبی – عروقی ، دیابت ، روده تحریک پذیر ، یبوست ، زخم های سیستم گوارشی و همچنن در بارداری و شیردهی فرد ملزم است قبل از روزه داری در مصرف داروها با پزشک خود مشورت کند.

این مسئول افزود : هیچگاه وعده های دارویی خود را خودسرانه حذف و یا به زمان دیگری موکول نکنید این عمل سبب اختلال در روند درمان می شود و ممکن است عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

دکتر «یوسفی» در ادامه در خصوص داروهایی که سبب ابطال روزه نمی شوند بیان کرد : استفاده از قطره‌های چشم، گوش و بینی، تمام داروهایی که از طریق پوست جذب می‌شود یا به صورت موضعی اثر می‌کند مثل کرم‌ها، پماد‌ها، استعمال انواع شیاف‌ها و پمادهای مقعدی یا واژینال، تزریقات زیر جلدی، عضلانی، رگی به استثنای تزریق سرم‌ها و محلول های غذایی و داروی تقویتی و همچنین گاز اکسیژن به صورت استنشاقی سبب ابطال روزه نمی‌شود .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.