پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۰۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۷۱۷۵ مورد

چهارشنبه ٩ خرداد ١٣٩٧ ساعت ١٠:٤٩ ق.ظ   ( بازدید : 860 نفر )

90 درصد ویتامین D مورد نیاز بدن باید از طریق نور خورشید و قرار گرفتن پوست به طور مستقیم در برابر تابش خورشید ،ساخته و تامین گردد .

به گزارش « وب دا » مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : اکثر افراد مقداری از ویتامین D مورد نیاز خود را از طریق نور خورشید به دست می آورند و افرادی که به میزان کافی در برابر نور خورشید قرار نمی گیرند لازم است که منابع ویتامین D را به رژیم غذایی خود بیافزایند یا از مکمل غذایی استفاده کنند.

« نسرین علیزاده » در ادامه افزود : اصلی ترین منبع غذایی ویتامین D روغن ماهی است و این ویتامین در زرده تخم مرغ ، جگر و قارچ و لبنیات هم به مقدار اندک یافت می شود.

وی با اشاره به بیماری های ناشی از کمبود ویتامین D تصریح کرد : ضعف سیستم ایمنی ، درد استخوانی ، تعرق زیاد ، فشار خون بالا ، خستگی ، سوء هاضمه ، مشکلات پوستی ، اضافه وزن و چاقی از جمله مشکلات ناشی از کمبود ویتامین D هستند .

وی همچنین بیان کرد : در نوزادان و شیرخواران به دلیل اینکه شیر مادر مقادیر مورد نیاز ویتامین D را ندارد ، در افراد مسن به دلیل اینکه توانایی بدنشان در تولید ویتامین D کاهش یافته ، در افراد با پوست تیره به این دلیل که پوستشان توانایی کمتری برای تولید ویتامینD دارد و در افراد چاق بیشتر خطر کمبود ویتامین D وجود دارد .

« علیزاده » خاطرنشان کرد : با توجه به محدود بودن منابع غذایی حاوی ویتامین D ،طرح مکمل یاری ویتامین D در دبیرستان ها دخترانه و پسرانه برای تمامی دانش آموزان طی 9 ماه سال تحصیلی ماهانه یک عدد قرص اجرا می شود تا در برابر بسیاری از عوارض و بیماری های ناشی از کمبود این ویتامین مصون بمانند.

به گفته وی در مراکز بهداشتی نیز مکمل ویتامین D برای افراد بالای 30 سال به صورت رایگان ماهی یک عدد ارائه می گردد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.