پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۶۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۷۵۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۵۳۹ مورد

چهارشنبه ٢٣ خرداد ١٣٩٧ ساعت ٩:٢٦ ق.ظ   ( بازدید : 422 نفر )

در افرادی که رژیم تغذیه ای نامناسب دارند بیماری هایی نظیر اختلال کمبود توجه ، افسردگی ، اسکیزوفرنی و آلزایمر بیشتر دیده می شود.

به گزارش « وب دا » کارشناس مسئول گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : براساس مطالعات انجام شده استفاده از فست فودها و غذاهایی که مواد معدنی و ویتامین ناچیزی دارند می تواند سبب ابتلا به بیماری های روان شود.

« لنگری » تصریح کرد : استفاده از همه گروه های غذایی شامل نان و غلات ، میوه و سبزی ها ، شیر و لنیات و گوشت ، حبوبات و تخم مرغ در برنامه روزانه به منظور حفظ سلامت روان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه کمبود هر یک از این گروه های غذایی احتمال بروز نوعی اختلال را افزایش می دهد ، افزود : در کشورهایی که ماهی در فرهنگ غذایی جایگاهی ندارد آمار افسردگی بالاست همچنین مصرف اسیدهای چرب ضروری و نیز آنتی اکسیدان ها اگر کمتر از حد طبیعی باشد احتمال ابتلا به بیماری اسکیزوفرنی افزایش پیدا می کند .

این مسئول در ادامه اضافه کرد : کمبود ویتامین های B،C و مواد معدنی مانند ید ، منیزیم و آهن نیز بر سلامت سیستم عصبی تاثیر زیادی دارد و در نتیجه خستگی و بی حالی ، ضعف ، کاهش یادگیری و عصبانیت و بی اشتهایی بروز می کند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.