پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۲۸۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۸۳۵۸ مورد

چهارشنبه ٢٣ خرداد ١٣٩٧ ساعت ١٠:٤٧ ق.ظ   ( بازدید : 672 نفر )

معاون اجتماعي دانشگاه از انتقال گروه آموزش و ارتقاي سلامت معاونت بهداشتی به این معاونت خبر داد .

به گزارش وب دا دكتر"محسن شهرياري" در جلسه ويدئو كنفرانس خود با شبكه هاي بهداشت و درمان شهرستان هاي استان با اعلام این خبر گفت : با این انتقال، مسیر اجتماعی شدن سلامت تسهیل خواهد شد .

وي اظهار اميدواري كرد :با توجه به اين انتقال، مسئوليت نيروهاي صف آشنا به كار براي ارتباط با مردم و اجرا و برگزاري مجامع سلامت محله و راه اندازي كانون هاي سلامت در اختيار مديران شبكه ها قرار خواهد گرفت.

شهریاری اظهار داشت: در اجتماعی شدن سلامت باید به تمامی ابعاد سلامت جسم ، روان ، معنوی و اجتماعی توجه شود تا در نهایت به ارتقا سرمایه اجتماعی نائل شویم .

وی با بیان اینکه توانمند سازی مردم و مشارکت آنان در خود مراقبتی و ارتقا سلامت از استراتژی های امروز همه دولت هاست خاطرنشان کرد: در عصر ارتباطات و تغییرات مکرر و سریع سبک زندگی و آسیب های ناشی از آن ، این تغییرات مستلزم آسیب شناسی بوده تا با ارائه راهکارهای علمی و عملی بتوان با آن روبرو شد.

شهریاری تاکید کرد: اقتصاد، تامین نیازهای آموزشی ، مسکن ، تفریحات، ورزش و ... از جمله مواردی هستند که در امید به زندگی ، رفاه و اعتماد اجتماعی و ارتقاء در تمامی حوزه های اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی، فرهنگی و ... در جامعه تاثیر خواهند داشت.

وی با تاکید بر اجتماعي شدن سلامت در جامعه و برگزاري موفق مجمع سلامت استان خواستار برگزاري سريع تر كانون هاي سلامت محله ، مجامع سلامت محلات و مجمع سلامت شهرستان در تمام شهرستان ها شد.

شهریاری گفت: آنچه مهم است مشارکت مردم و تشکیل کانون های متفاوت براساس نیازهای هر محله و بافت جمعیتی می باشد که با تشکیل جلسات و انتخاب دبیر قابل پیگیری و رسیدگی خواهد بود .

معاون اجتماعي دانشگاه با تاکید بر تاثیر حضور تمامی نهادها و مسئولین در اجتماعی شدن سلامت و مجامع سلامت گفت: حضور فرمانداران و استاندار در این مجامع که مورد تاکید وزارت کشور نیز هست بسیار ضروری و موثر است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مشترک همکاری بین معاونت اجتماعی با شهرداری بجنورد در آینده ای نزدیک افزود: در تمامی شهرستان ها می توان از تجربیات و همکاری های شهرداری ها استفاده کرد .

همچنین شهریاری با اشاره به راه اندازی خیریه بیمارستانی در تمامی شهرستان ها خواستار تشکیل هرچه سریع تر هیات مدیره و هیات امنا این خیریه ها شد .

اعضای جلسه در ادامه این ويدئو كنفرانس به پرسش و پاسخ و بیان نظرات و تبادل دیدگاه های خود پرداختند .

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.