پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۲۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۷۲۹۷ مورد

یكشنبه ٢٧ خرداد ١٣٩٧ ساعت ١٠:٣٧ ق.ظ   ( بازدید : 531 نفر )

فشارخون بالا و دیابت 2 عامل موثر در بروز نارسایی کلیه ای است .

به گزارش پایگاه خبری وب دا، پزشک فوق تخصص کلیه و مجاری ادرار و عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : پیروی از یک رژیم غذایی مناسب، کنترل مصرف نمک، مصرف مایعات فراوان (حدود 12 ـ 8 لیوان در 24 ساعت ) و گنجاندن برنامه ورزشی منظم هفتگی در حفظ سلامت کلیه ها و پیشگیری از بروز نارسایی کلیه تاثیر به سزایی دارد.

دکتر «رامین حقیقی» تاکید کرد : با کنترل فشار و قند خون و حفظ آن در حد طبیعی می توان از بروز نارسایی کلیه و عواقب جبران ناپذیر آن پیشگیری کرد.

وی آموزش و اطلاع رسانی را در پیشگیری از نارسایی کلیه موثر دانست و تصریح کرد : آگاهی افراد در زمینه های بهداشتی باید روز به روز افزایش یابد و خود افراد پیگیر سلامت خود باشند و ما هم به عنوان متولیان امر سلامت بیشتر اطلاع رسانی نماییم .

وی اظهار داشت : به دلیل تاثیر فشار خون و قند خون بالا بر کلیه ها، افراد مبتلا به طور حتم برای پیشگیری از اختلالات کلیوی باید همیشه تحت کنترل باشند و طبق نظر پزشک برنامه غربالگری را در اولویت قرار دهند.

پزشک فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری گفت : افرادی که سابقه ژنتیکی بیماری کلیوی دارند باید زودتر از دیگر افراد برای غربالگری و آگاهی از وضعیت سلامت کلیه های خود به پزشک متخصص مراجعه کنند.

دکتر «حقیقی» افزود : افرادی که بیماری های زمینه ای ندارند، آزمایش های روتین را از دهه 3 و 4 می توانند انجام دهند.

وی تغییر سبک زندگی را در حفظ سلامت بدن به ویژه کلیه ها موثر دانست و تصریح کرد : با انجام غربالگری به موقع می توان از سلامت کلیه ها اطمینان حاصل کرد و در صورت اختلال در آن ها به موقع برای درمان اقدام نمود، بنابراین برای حفظ سلامت کلیه ها، زمان غربالگری را به تعویق نیندازید.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.