پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۳۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۴۲۱ مورد

یكشنبه ٢٧ خرداد ١٣٩٧ ساعت ١٠:٤٦ ق.ظ   ( بازدید : 609 نفر )

مکمل های ورزشی تجویز شده از سوی پزشک باید از داروخانه ها به عنوان تنها مراکز مجاز فروش تهیه شود.

به گزارش « وب دا » معاون غذا و داروی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : عرضه هرگونه مکمل در باشگاه های بدنسازی و عطاری ها غیر قانونی است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد خواهد شد.

دکتر « علی یوسفی » با اشاره به اینکه هر یک از مکمل ها اصولی برای استفاده دارند ، تصریح کرد : مصرف خود سرانه مکمل ها و برخی فرآورده هایی که برای بدنسازی در باشگاه ها استفاده می شود ، پیامدهای جبران ناپذیری مانند نارسایی کبدی ، کلیوی ، اختلالات روانی و ... به دنبال دارد.  

این مسئول در ادامه افزود : هرگونه مکمل ورزشی باید تحت نظر متخصص تغذیه و یا متخصص طب ورزش مصرف شود.

وی با اشاره به این که مکمل های ورزشی موجود در بازار همه از محصولات وارداتی می باشد ، یادآور شد : بر روی همه محصولات وارداتی باید برچسب زرد رنگ اصالت کالا نصب شده باشد و در غیر این صورت این فراورده غیر مجاز و غیر قابل مصرف است. 

باید از خرید هر گونه مکمل دست ساز جهت درمان لاغری ، چاقی و ... از عطاری ها خودداری گردد.

به گزارش « وب دا » معاون غذا و داروی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : مکمل های دست ساز که بعضا در عطاری ها جهت درمان لاغری ، چاقی و ... عرضه می شود اغلب حاوی کورتون و مواد مخدر بوده و عوارض جبران ناپذیری شامل عوارض کبدی ، کلیوی ، پوکی استخوان و افزایش غیر طبیعی توده بدنی به دنبال دارد.

دکتر « علی یوسفی » تصریح کرد : باید از مصرف خودسرانه هرگونه مکمل بدون تجویز پزشک خودداری گردد و مکمل های تجویزی را از داروخانه ها تهیه نمایید. 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.