پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۲۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۷۴۹۱ مورد

دوشنبه ٢٨ خرداد ١٣٩٧ ساعت ١٣:٧ ب.ظ   ( بازدید : 143 نفر )

مدیر دانشجویی دانشگاه از اختصاص خوابگاه صرفا به دانشجویان غیر بومی دانشگاه از سال آینده به منظور ارتقای سطح خدمات خبر داد.

به گزارش وب دا دکتر «مهدی قربانیان» اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد دانشجویان در سال تحصیلی آینده و به منظور پیشگیری از کاهش سطح کیفی ارائه خدمات خوابگاهی،رویکرد پوشش صد در صدی تغییر خواهد نمود و مطابق با آئین نامه اسکان ،صرفا به دانشجویان غیربومی استان خوابگاه اختصاص داده می شود.

دکتر"قربانیان"با اشاره به این که استاندارد سرانه کل فضای خوابگاهی 12 متر مربع به ازای هر دانشجو و سرانه فضای فیزیکی اتاق‌ها 4 متر مربع به ازای هر دانشجو است ،تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی میانگین کل فضای فیزیکی خوابگاه ها در حد استاندارد و معادل 12.3 متر مربع به ازای هر دانشجو است ولی سرانه فضای فیزیکی اتاق‌ها بین 2.5 تا 4.5 متر مربع به ازای هر دانشجو در خوابگاه های مختلف متغیر است و افزایش تعداد دانشجویان باعث کاهش این شاخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه تا کنون صد در صد دانشجویان متقاضی خوابگاه را پوشش داده است، افزود: سال گذشته 813 دانشجو را که حدودا معادل 50 درصد کل دانشجویان دانشگاه است در خوابگاه ها اسکان دادیم که از این تعداد 245 نفر (معادل 30 درصد دانشجویان خوابگاهی) در خوابگاه های استیجاری و تعداد568 نفر (معادل 70 درصد دانشجویان خوابگاهی) در خوابگاه های ملکی دانشگاه سکونت داشتند.

وی تاکید کرد: بدون شک یکی از موارد مهم در تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص، فراهم نمودن محیط سالم و به دور از فشار روحی و جسمی است و  تمام توان و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا امکانات رفاهی در خور شان و منزلت دانشجویان  فراهم آید.

دکتر « قربانیان » گفت: از آنجایی که خوابگاه دانشجویی به عنوان خانه دوم دانشجو محسوب می‌گردد ؛دانشگاه اهمیت ویژه ای به حفظ آرامش جسمی و روحی، ارتقاء  نشاط معنوی، توسعه فکر و اندیشه، اعتلای شخصیت و افزایش کیفیت تحصیلی دانشجویان از طریق برگزاری برنامه های مختلف ورزشی،  فرهنگی، بهداشت روان  و مشاوره های روانشناختی در سطح خوابگاه قائل می باشد .

وی افزود:در همین راستا در تمامی خوابگاه های تحت پوشش یک کارشناس بهداشت روان سه روز در هفته به دانشجویان مشاوره ارائه می دهد .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.