پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۲۴۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۸۳۱۴ مورد

دوشنبه ٢٨ خرداد ١٣٩٧ ساعت ١٣:١٨ ب.ظ   ( بازدید : 475 نفر )

در افرادی که رژیم تغذیه ای نامناسب دارند ،بیماری هایی نظیر اختلال کمبود توجه ، افسردگی ، اسکیزوفرنی و آزایمر بیشتر دیده می شود.

به گزارش « وب دا » کارشناس مسئول گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : براساس مطالعات انجام شده استفاده از غذاهای فست فود و کم ویتامین و غذاهایی که مواد معدنی ناچیزی دارند می تواند سبب ابتلا به بیماری های روان بشود.

« لنگری » تصریح کرد : استفاده از همه گروه های غذایی شامل گروه نان و غلات ، میوه و سبزی ها ، شیر و لنیات و گوشت ، حبوبات و تخم مرغ در برنامه روزانه به منظور حفظ سلامت روان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه کمبود هر یک از این گروه ها به وجود آورنده یک اختلال است ، افزود : برای مثال در کشورهایی که ماهی در فرهنگ غذایی آن ها جایگاهی ندارد آمار افسردگی بالاست ، همچنین اگر مصرف اسیدهای چرب ضروری و نیز آنتی اکسیدان ها کمتر از حد طبیعی باشد احتمال ابتلا به بیماری اسکیزوفرنی افزایش پیدا می کند .

لنگری در ادامه اضافه کرد : کمبود ویتامین های B،C و مواد معدنی مانند ید و منزیم و آهن نیز برسلامت سیستم عصبی تاثیر زیادی دارد و در نتیجه خستگی و بی حالی ، ضعف ، کاهش یادگیری و عصبانیت و بی اشتهایی بروز می کند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.