پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۴۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۰۶۵۱ مورد

دوشنبه ٤ تیر ١٣٩٧ ساعت ١٣:١ ب.ظ   ( بازدید : 438 نفر )

شعار هفته مبارزه با مواد مخدر به « ابتدا بشنو ، گوش کردن به کودکان و جوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و ایمن آن هاست » نامگذاری شده است.

به گزارش « وب دا » مدیرگروه سلامت روان ، اجتماع و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر از 2 لغایت 8 تیر ماه ،  بیان کرد : برنامه های این هفته با رویکرد فرزندپروی (آموزش والدین دارای نوجوان 12 تا 17 سال به منظور پیشگیری از اعتیاد)برگزار خواهد شد.

« زهرا یوسف نژاد » با بیان اینکه خانواده بهترین محیط برای پیشگیری از مصرف مواد است ، افزود : والدین مهم ترین الگوی رفتاری و موثرترین افراد زندگی فرزندان هستند ، پیشگیری از طریق خانواده باعث به تعویق افتادن اولین مصرف سیگار یا هر ماده دیگر می گردد .

وی در ادامه تصریح کرد : ارتباط صمیمانه با فرزندان و گوش کردن به آن ها ، ابراز علاقه با ثبات از سوی والدین ، هدایت کنجکاوی و هیجان خواهی نوجوان به راه های سالم ، نظارت بر رابطه نوجوان با دوستان و فعالیت های لذت بخش خانوادگی از جمله اقدامات موثر برای تحکیم خانواده و پیشگیری از آسیب ها از جمله اعتیاد در نوجوان است.

به گفته وی برگزاری کارگاه های آموزشی نوجوان سالم در مراکز بهداشتی ، برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد، بازدید از کمپ زنان و برگزاری مسابقه ، اهدای جوایز به بهبودیافتگان و توزیع کتاب از جمله برنامه های اجرایی  هفته مبارزه با موادمخدر می باشد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.