پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۶۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۵۵۶ مورد


15 درصد از زوج ها به طور معمول در طول زندگی مشترک به مشکل ناباروری دچار می شوند.

به گزارش وب دا مسئول سلامت باروری مرکز بهداشت بجنورد گفت: ناباروری به عدم بارداری پس از یکسال زندگی مشترک و بدون استفاده از روش های پیشگیری از بارداری گفته می شود.

"صدیقه قرایی" اظهار کرد: بطور معمول ناباروری تقریبا15 درصد از زوج ها را در طول زندگی تحت تاثیر قرار می دهد.

وی به عوامل کلی ناباروری اشاره و تصریح کرد:سن، سیگار،فشار روحی،وزن،ورزش سنگین، الکل، تعداد تخمک های موجود در تخمدان،بیماری ها وشرایط زمینه ای از عواملی است که می تواند در ناباروری دخیل باشد.

به گفته وی  تعدادی از این عوامل خارج از کنترل انسان است و برخی عوامل در طول زمان تغییر می کند و باید به این نکته توجه داشت که شیوه زندگی سالم، اولین گام برای رسیدن به هدف باروری و داشتن کودک سالم است.

وی افزود: یک رژیم غذایی خوب، ورزش منظم و استراحت مناسب به زوجین کمک خواهد کرد تا کمتر با مشکل ناباروری مواجه شوند.

"قرایی" اظهار کرد: با بالا رفتن سن خانم ها، باردار شدن دشوار می گردد و سن مناسب بارداری 35-18 سالگی است که بارداری خانم ها به دلایل مختلف ممکن است تا 40 سالگی به تاخیر بیفتد و این رخداد دلیل افزایش شیوع ناباروری می باشد.

وی به آلودگی محیطی نیز اشاره و تاکید کرد: سموم موجود در دود سیگار در خانم هایی که یا خود سیگاری بوده و یا در معرض تنفس دود سیگار هستند سبب بروز میزان بالاتری از ناباروری خواهد شد.

وی با اشاره به این که سفید کننده های حاوی کلر که برای لباس و سطوح خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند برای سلامت انسان مضر وسبب آلودگی محیط می شود، افزود: آلودگی و تماس طولانی مدت با مواد کلردار می تواند سبب مشکلات هورمونی ،ناباروری ،کاهش تعداد اسپرم، ضعف سیستم ایمنی،اختلالات یادگیری و رفتاری،صدمه به پوست،کبد وکلیه ها گردد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.