پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۶۸۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۴۶۹ مورد

شنبه ١٦ تیر ١٣٩٧ ساعت ٨:٦ ق.ظ   ( بازدید : 1875 نفر )

سلامت قلب و عروق با ورزش منظم ارتقاء می یابد و بیماران قلبی نیز می توانند از آن بهره مند شوند.

به گزارش وب دا مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه با تاکید بر این مطلب و اشاره به ضرورت رعایت اصول مراقبتی در بیماران پیش از ورزش گفت: قبل از شروع ورزش بیماران قلبی و عروقی باید با تمرینات گرم کننده عضلات خود را گرم کنند سپس برای مدت 10 تا 15 دقیقه پیاده روی کنند و مدت پیاده روی را به تدریج افزایش دهند تا حداکثر به یک ساعت در روز برسد.

دکتر"مریم پور آدینه" اظهار کرد:بهتر است پیاده روی را در دو نوبت صبح و عصر و هر بار 30 دقیقه انجام دهید،برای پیاده روی مسیری هموار با هوای تمیز انتخاب نموده و طی ورزش آب بنوشید.

وی با بیان این که ورزش منظم و مداوم باعث افزایش ضخامت عروق کرونر قلب می شود بیان کرد:ورزش باعث می شود عضله قلب قوی شود و پمپاژ آن افزایش یابد.

دکتر"پور آدینه"تصریح کرد:با ورزش منظم ،میزان چربی خون و فشار خون در افراد مبتلا کاهش می یابد و ورزش منظم می تواند تعداد ضربان قلب در حالت استراحت را کاهش دهد.

وی پیاده روی را به عنوان بهترین ورزش برای بیماران قلبی معرفی و توصیه کرد:ابتدا با 2 تا 5 دقیقه پیاده روی شروع و سپس روزانه یک تا دو دقیقه به آن اضافه کنید تا به 30 تا 45 دقیقه برسد.

وی افزود:شدت ورزش باید به حدی باشد که دچار احساس تنگی نفس،خستگی شدید،سرگیجه و درد سینه نشوید،از ورزش در هوای بسیار گرم و مرطوب نیز پرهیز کنید.

وی توصیه کرد: از دوش گرفتن یا شنا کردن در آب سرد و گرم خودداری و در صورت ابتلا به بیماری های شایع فصل نظیر سرما خوردگی و غیره از انجام فعالیت های ورزشی تا بهبودی پرهیز شود.

به گفته وی بیماران باید از شرکت در مسابقات ورزشی که فشار روحی و فیزیکی زیادی دارد اکیدا خودداری کنند.

وی تاکید کرد:بیماران قلبی و عروقی باید به تغذیه خود نیز به طور ویژه توجه و از خوردن غذاهای چرب و سنگین و قهوه و کاکائو پرهیز کنند.

دکتر "پور آدینه" اظهار داشت: در صورت بروز سرگیجه،تنگی نفس،درد سینه در هنگام ورزش یا بعد از آن بلافاصله  به پزشک مراجعه شود.

وی تاکید کرد:این بیماران از انجام فعالیت های قدرتی نظیر وزنه برداری،هل دادن ماشین،شنا ،دمبل زدن و ... جدا خودداری کنند.

وی توصیه کرد:بیماران قلبی و عروقی همیشه نیتروگلیسیرین زیر زبانی به همراه داشته باشند و در صورت بروز مشکل سریعا مورد استفاده قرار دهند.

به گفته وی بیمارانی که از داروهای ضد انعقادی استفاده می کنند باید از انجام فعالیت های ورزشی که خطر خون ریزی طی آن وجود دارد خودداری نمایند .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.