پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۰۵۹ مورد

سه شنبه ١٩ تیر ١٣٩٧ ساعت ١٢:٠ ب.ظ   ( بازدید : 179 نفر )

در سه ماه نخست سال ، 12 نفر باگاز منو کاسید کربن دچار مسمومیت شده که توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان های استان منتقل شدند .

به گزارش « وب دا » رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه با اشاره به اینکه گاز سمی منوکسیدکربن یکی از خطرناکترین گازهایی است که می تواند باعث مسمومیت تنفسی و مرگ شود ، بیان کرد : این گاز بی رنگ و بی بوست و در اثر احتراق ناقص مواد سوختنی تولید می شود.

دکتر « تقی دولت آبادی » تصریح کرد :منواکسیدکربن  بدلیل استفاده از بخاری، آب گرمکن و اجاق گاز غیر استاندارد یا استفاده از سیستم تهویه نامناسب(دودکش) و همچنین نصب نکردن صحیح آنها و سهل انگاری مصرف کننده خطر آفرین است.

این مسئول یادآورشد: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، استفاده نکردن از وسایل گازسوز و گرمایشی فاقد دودکش، کنترل دودکش قبل از استفاده از وسایل گرمایشی و حصول اطمینان از باز بودن مسیر آن، اجتناب از قرار دادن منقل یا شعله باز در زیر کرسی و نصب نکردن آبگرمکن در حمام از مواردی است که برای جلوگیری از گازگرفتگی باید رعایت شود.

به گفته وی سردرد،سرگیجه،تهوع و بیقراری، تنگی نفس، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید، کبودی دست و پا و دور لب ها که در نهایت منجر به تشنج، بیهوشی و مرگ می شود را از نشانه های هشدار دهنده مسمومیت با گاز Coمی باشد


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.