پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۶۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۴۱۶ مورد

یكشنبه ٢٤ تیر ١٣٩٧ ساعت ١٠:٧ ق.ظ   ( بازدید : 932 نفر )

در فصل تابستان به دلیل افزایش طبیعت گردی ،باید در برابر گزیدگی حشرات و جانوران زهری بیشتر مراقبت نمود .

 

به گزارش « وب دا » کارشناس مسئول گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : با توجه به اقلیم گرم و خشک خراسان شمالی ،جانوران زهری مانند مارها ، عقرب ها ، عنکبوت ها و ... دراطراف شهرها به خصوص در نواحی کوهستانی وجود دارد و بی توجهی به محافظت در برابر آن ها یکی از معضلات بهداشتی و درمانی به شمار می رود.

« برزگر » تصریح کرد : به منظور جلوگیری از گزش مار سمی ، عقرب و ... از دستکاری سنگ ها و راهپیمایی بدون کفش و شلوار بلند خودداری کنید و در محیط های باز پیراهن های آستین بلند بپوشید و به خصوص کودکان را به خوبی بپوشانید.

این مسئول تاکید کرد : در صورت بروز هرگونه گزش ابتدا باید خونسردی خود را حفظ کنید و پس از آن مصدوم را به نزدیک ترین مرکز درمانی برای تزریق پادزهر منتقل نمایید.

وی یادآورشد : از بریدن ، پاره کردن و مکیدن محل گزش پرهیز و از بستن قسمت های بالای گزیدگی جدا خودداری کنید چون تجمع سم در یک محدوده کم ،اثرات زیانبار زیادی خواهد داشت.

« برزگر » همچنین بیان کرد : در کلیه بیمارستان های استان تجهیزات مربوط به گزیدگی جانواران سمی وجود داد و پرسنل درمانی اصول لازم را در این خصوص فرا گرفته اند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.