پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۸۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۹۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۳۸۷ مورد

یكشنبه ٢٤ تیر ١٣٩٧ ساعت ١٠:٩ ق.ظ   ( بازدید : 817 نفر )

روغن های گیاهی تصفیه نشده که در مراکز روغن گیری در سطح شهرها تولید و عرضه می شود دارای تاریخ مصرف کوتاه مدت و حاوی مواد مضر و تهدید کننده سلامت است.

 

به گزارش « وب دا » مدیر نظارت بر مواد غذایی ، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو با اشاره به این که تهیه روغن های گیاهی در حضور مشتری نشان از سلامت آن نیست ، بیان کرد : تهیه روغن از کنجد ، هسته انگور ، زیتون و ... بدون طی کردن مراحل قانونی ، دریافت مجوز و پروانه تولید در حال افزایش است که باعث ایجاد معضلات بهداشتی در جامعه می شود.

دکتر « حسن براتی زاده » تصریح کرد : این مراکز صرفا مجهز به یک دستگاه پرس جهت استخراج روغن هستند و روغن خروجی بدون عملیات تصفیه به مصرف کنندگان عرضه می شود.

وی افزود : این روغن ها حاوی مقادیر زیادی مواد مضر مانند رطوبت ، ذرات ، باقی مانده دانه ، صمغ ، فلزات سنگین و ... است که بیماری زا خواهند بود  .

این مسئول تاکید کرد : باید روغن های گیاهی تصفیه شده و استاندارد با اسیدچرب اشباع کمتر ، اسید چرب ترانس صفر و ایزومتر ترانس پایین تر و به صفر نزدیک تر را خریداری و مصرف نمایید.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 3 نظر

سه شنبه ٢٦ تیر ١٣٩٧ ساعت ٩:٥ ق.ظ

سلام آیا شما متولی نظارت بر مواد غذایی هستید یا نه ؟ اگر هستیید و می دانید که این روغنها غیر بهداشتی هستند چرا جلوی کار این مراکز را نمی گیرید؟

فهیمهچهارشنبه ٣ فروردین ١٤٠١ ساعت ١٩:٠ ب.ظ

سپاس

فهیمهچهارشنبه ٣ فروردین ١٤٠١ ساعت ١٩:٠ ب.ظ

سپاس