پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٢٩ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۷۴۳۲ مورد

یكشنبه ٢٤ تیر ١٣٩٧ ساعت ١٠:١٣ ق.ظ   ( بازدید : 2474 نفر )

پزشک اپیدمیولوژی مرکز بهداشت شهرستان بجنورد از بروز اسهال به عنوان بیماری گوارشی شایع فصل تابستان خبر داد.

 

به گزارش وب دا دکتر"سید جواد جعفریان" اظهار داشت:برخی بیماری ها در فصول خاصی شایع می گردد و در فصل تابستان نیز به دلیل افزایش دمای محیط،افزایش تمایل مردم به استفاده از مایعات بخصوص مایعات خنک(استفاده از یخ)،افزایش مصرف میوه و سبزیجات،شنا در استخرها،مسافرت به نقاط مختلف و فساد پذیری سریع تر مواد غذایی،بیماری های گوارشی به ویژه اسهال شایع می شود.

دکتر"جعفریان" تصریح کرد:اصولا اسهال خفیفی که با علایمی نظیر تب و دفع خون همراه نباشد ،خود به خود بهبود می یابد.

به گفته وی در مواردی که تب و دفع خون وجود نداشته باشد ؛ صرفا جهت کم شدن دفعات اسهال می توان از داروهای ضد اسهال بهره گرفت.

وی توصیه کرد: در مواردی نظیر اسهال بیش از دو روز،اسهال حجیم و آبکی همراه با تب بالا و خون باید به پزشک مراجعه کرد.

به گفته وی جایگزین کردن آب و املاح از دست رفته برای افراد مبتلا به اسهال از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و اساس درمان است.

وی افزود:در شیر خوارانی که از شیر مادر تغذیه می کنند به هیچ عنوان نباید شیر مادر قطع شود اما کودکانی که با شیر خشک تغذیه می شوند ، طبق تجویز پزشک نوع مناسب تری از شیر خشک توصیه می شود.

وی به راه های پیشگیری از اسهال اشاره کرد و افزود: از آب آشامیدنی لوله کشی و سالم استفاده کنید و بطور اکید از مصرف آب های به ظاهر پاکیزه چشمه ها و رودخانه ها خودداری نمایید و در صورت عدم فراهم شدن آب آشامیدنی مناسب حتما قبل مصرف آب را بجوشانید یا کلرزنی کنید.

وی تاکید کرد : از مصرف یخ تهیه شده از آب غیر بهداشتی اجتناب و از شنا در آب رودخانه ها ،برکه ها و استخر های آلوده پرهیز کنید.

دکتر"جعفریان" اظهار داشت: مواد غذایی آماده و غیر بهداشتی که از مراکز غیر بهداشتی تهیه شده است را مصرف نکنید و میوه و سبزیجات را به خوبی و با آب بهداشتی شستشو نموده و قبل از مصرف با مواد گندزدا ضد عفونی نمائید و هنگام سفر آب و مواد غذایی سالم و بهداشتی جهت استفاده خود و خانواده به همراه داشته باشید.


منبع : صفحه اصلی فارسی سال 1397 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.