پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۸۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۷۳۲ مورد

سه شنبه ٢٦ تیر ١٣٩٧ ساعت ١٣:٦ ب.ظ   ( بازدید : 444 نفر )

حبوبات در صورتی که همراه با غلات مصرف شوند از نظر ارزش غذایی داراي پروتئین همسان با پروتئین گوشت می باشد ، با این تفاوت که فاقد کلسترول است و نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های قلبی – عروقی دارد.

به گزارش « وب دا » مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب در خصوص مزیت های دیگر استفاده از حبوبات بیان کرد : کلسیمی که در حبوبات وجود دارد باعث استحکام مقاومت استخوان ها و کاهش خطر پوکی استخوان می شود ، حبوبات همچنین منبع خوب آهن است که برای پیشگیری از کم خونی خصوصا در زنان و کودکان مفید است.

« نسرین علیزاده » تصریح کرد : حبوبات دارای مقادیر بالای فیبر غذایی و آنتی اکسیدان  است که احتمال بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت و انواع سرطان را کاهش می دهد.

وی با تاکید بر غنی سازی غذاهای روزانه با حبوبات افزود : به جای استفاده از برنج ساده ، مخلوطی از حبوبات به آن اضافه کنید ، درتهیه انواع خورشت ها نیز تنوع بیشتری از حبوبات می توان استفاده کرد ، به کوکو و کتلت هم حبوبات آسیاب شده بیافزایید .

این مسئول با اشاره به این که در پوسته حبوبات ماده ای به نام فیتات وجود دارد که باعث نفخ می گردد ، اظهار داشت : این ماده در آب به راحتی قابل حل است از این رو باید حبوبات را چند ساعت قبل از پخت خیس کرده و دوبار آب آن را تعویض نمایید ؛این عمل هیچ گونه آسیبی  به ارزش غذایی حبوبات وارد نمی کند و نفخ حبوبات نیز از بین می رود .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.