پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۸۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۵۸۱۱ مورد

چهارشنبه ٢٧ تیر ١٣٩٧ ساعت ٨:٣٣ ق.ظ   ( بازدید : 161 نفر )

با توجه به ساختار سنی جمعیت و ویژگی های فرهنگی ایران در زمینه ازدواج و فرزندآوری و نیز برنامه هایی که برای بهبود سلامت در کشور صورت می گیرد؛ روند رشد جمعیت در کشور در دو دهه آینده مثبت خواهد بود.

به گزارش « وب دا » مدیرگروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : تداوم رشد جمعیت ایران تا 30 سال آینده ناشی از تاثیر ساختار سنی (گشتاورجمعیتی ) است و تا زمانی که متولدین دهه 60 در سنین ازدواج و فرزندآوری باشند، بر تعداد موالید کشور تاثیر می گذارند.

دکتر « مریم پورآدینه » به اجرای سیاست های کلی جمعیت از اردیبهشت 93 اشاره کرد و افزود : در راستای افزایش جمعیت اهدافی همچون افزایش بارداری های ارادی و خواسته ، کاهش میانگین فاصله ازدواج تا تولد فرزند اول ، کاهش میانگین فاصله فرزندان اول و دوم ، کاهش میزان سقط و دسترسی به خدمات پیشگیری از سقط ، کاهش ناباروری ناشی از عوامل قابل اجتناب ، کاهش مرگ مادران و نوزادان و تحکیم بنیان و پایداری خانواده پیشنهاد و برای آن برنامه ریزی شد.

این مسئول تصریح کرد :  سیاست های افزایش جمعیت از سال 93 به همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد و در  استان خراسان شمالی نیز در حال اجرا می باشد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.