پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۶۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۸۰۹ مورد

چهارشنبه ٢٧ تیر ١٣٩٧ ساعت ٨:٣٧ ق.ظ   ( بازدید : 449 نفر )

گرمازدگی یک وضعیت اورژانسی است که نیاز به درمان فوری دارد.

به گزارش « وب دا » رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه با بیان این مطلب گفت : علت اصلی گرمازدگی از دست دادن مایعات بدن به دلیل گرمای زیاد و ماندن طولانی مدت در معرض نور شدید خورشید است و عرق شدید ، خستگی بیش از حد، گیجی ، استفراغ و حالت تهوع ، افزایش ضربان قلب و کاهش میزان ادرار از مهم ترین علائم گرمازدگی در افراد می باشد .

دکتر « تقی دولت آبادی » در ادامه افزود : گرمازدگی در کودکان زیر دوسال ، افراد مسن ، افراد با بیماری های کلیوی و قلبی و افراد مبتلا به دیابت خطرناک است و باید به بیمارستان منتقل شوند.

این مسئول در رابطه با اقداماتی که می تواند شرایط فرد گرمازده را بهبود ببخشد ، بیان کرد : انتقال فرد به مکان خنک با تهویه هوای مناسب ، مصرف مایعات خنک ، پاشیدن آب خنک بر روی بدن بیمار و کم کردن حجم لباس ها از جمله اقداماتی است که می تواند مفید باشد اما اگر گرمازدگی شدید بود باید با مرکز اورژانس 115 تماس گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه هرساله با شروع فصل گرما گرمازدگی می تواند رخ دهد یادآورشد : تا جای ممکن از نور مستقیم خورشید دوری کنید به خصوص در زمان های اوج گرما ( از ساعت 11 تا 3 بعد ظهر) ، اگر مجبورید در ساعات گرما در محیط بیرون حضور داشته باشید حتما از سایه بان ، چتر یا کلاه و لباس های نخی و رنگ روشن استفاده نمایید.

دکتر « دولت آبادی » همچنین افزود : در آب و هوای گرم از مایعات زیاد استفاده کنید و محیط را خنک نگه دارید ، مراقب کودکان و افراد مسن باشید و مطمئن شوید که احساس گرما نمی کنند و مایعات به اندازه کافی به آن ها می رسد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.