پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۳۹۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۲۶۳۱ مورد

پنج شنبه ٢٨ تیر ١٣٩٧ ساعت ١٤:٢ ب.ظ   ( بازدید : 567 نفر )

مسئول کارگروه علوم اعصاب دانشگاه از حرکت رو به جلوی طرح تحول و نوآوری در آموزش ،در حوزه علوم اعصاب خبر داد.

به گزارش وب دا دکتر "شهریار احمدپور" در نشست کارگروه اعصاب کلان منطقه 9 آمایش کشور به میزبانی دانشگاه بجنورد با تاکید بر این مطلب اظهار داشت:در کارگروه طرح تحول آموزش در علوم اعصاب آنچه از ابتدا مد نظر بوده و پیگیری شده است ،ایجاد تغییرات اساسی در حوزه آموزش می باشد .

وی گفت: ذات تحول خواهی در حوزه آموزش علوم پزشکی امری مبارک تلقی می شود زیرا این تحول روح و فلسفه وجودی دانشگاه های علوم پزشکی محسوب می گردد .

 وی افزود : تا پیش از این روندی که در حوزه کارگروه علوم اعصاب در کشور طی شده بود ؛ نتوانسته بود به اهداف اصیل و ذاتی خود دست یابد.

دکتر"احمد پور"تصریح کرد:تا کنون کارهای پراکنده ای در سراسر کشور انجام شده که هدفمند و جهت دار نیست و صرفا به تولید مقاله ختم شده و بر مبنای نیازهای بومی کشور،منطقه و سیستم آموزشی ، پژوهشی و دانشگاهی نبوده است.

وی به برنامه های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این خصوص اشاره کرد و افزود:طی 3 سال فعالیت در این حوزه زیر ساخت ها مهیا و آزمایشگاه و مرکز آموزشی پژوهشی علوم اعصاب در دانشگاه با رایزنی معاونت های آموزشی و پژوهشی راه اندازی شده است .

دکتر"احمدپور"با بیان اینکه در سال های اخیر بخش های سخت افزاری تکمیل شده است ،اظهار داشت:بخش دوم فعالیت های دانشگاه در این حوزه تدوین سیاست های استراتژیک است.

به گفته وی با توجه به این که حوادث مغزی و عروقی و بیماری های تحلیل برنده اعصاب در کشورمان زیاد شده است ؛ صرفا درمان مد نظر نیست بلکه بازتوانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد .

وی افزود:در تمام کشورهای دنیا علوم اعصاب برای کودکان نیز وجود دارد و در کشور ما نیز باید بیشتر به این حوزه توجه شود .

وی به اهداف مدنظر دانشگاه در این حوزه اشاره کرد و افزود: ارتباط موثر و متقابل حوزه آموزش و بالین در قالب نشست های کاری،بازنگری دروس مرتبط و تغییر در محتوای آموزشی دوره پزشکی در سطوح مختلف،بازنگری و تاکید بر محتوای آموزشی دروس مرتبط در رشته های پرستاری و ....،ورود به سیستم آموزش و پرورش در قالب علوم اعصاب برای کودکان،همکاری با سازمان های مردم نهاد مرتبط با بیماری های اعصاب و روان جهت دانش افزایی،همکاری با سازمان های مردم نهاد مرتبط با بیماری های اعصاب و روان ،انجام پژوهش بر پایه مشکلات و بیماری های رایج در قالب طرح های تحقیقاتی و همچنین تمرکز بر رساله های دانشجویی،توزیع عادلانه زیر ساخت های فیزیکی،افزایش روحیه همکاری و ارتباط بین اعضای هیات علمی در دانشگاه های استان و حرکت در راستای تاثیر گذاری کشور در سطوح مختلف از مهم ترین اهداف پیش روی این کارگروه به شمار می رود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.