پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۸۸۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۸۳۴ مورد

یكشنبه ٣١ تیر ١٣٩٧ ساعت ٩:٣٤ ق.ظ   ( بازدید : 350 نفر )

زمان شروع یائسگی در زنان متفاوت است ولی بطور معمول این پدیده فیزیولوژیک بین 48 تا 52 سالگی اتفاق می افتد .

به گزارش « وب دا » مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه یائسگی یکی از مراحل طبیعی و مهم زندگی است که مشخصه اصلی آن پایان دوره باروری و قطع قاعدگی در زنان است ، بیان کرد : تغییرات عمده در یائسگی ناشی از تغییراتی است که در عملکرد تخمدان ها و توقف ترشح هورمون ها و در نتیجه توقف تخمک گذاری اتفاق می افتد.

دکتر « مریم پورآدینه » در ادامه تصریح کرد : 3 تا 5 سال قبل از قطع کامل قاعدگی زنان وارد مرحله پیش یائسگی می شوند و گذشت یک سال از قطع کامل قاعدگی به این معناست که یائسگی اتفاق افتاده است.

 

وی با بیان این که شدت علائم یائسگی در افراد مختلف متفاوت است ، افزود : بی نظمی در عادت ماهانه ، گرگرفتگی و تعریق شبانه ، خستگی و مشکلات خواب ، تغییرات خلقی و تغییرات جسمانی نظیر افزایش وزن و چاقی شکمی ، نازکی و کاهش قابلیت ارتجاع پوست ، سردرد ، درد عضلات و مشکلات حافظه از علایم یائسگی است.

وی در خصوص عوارض یائسگی نیز بیان کرد : برخی از اثرات آن در طولانی مدت ظاهر می شود که این علائم ناشی از اثرات استروژن بر روی استخوان ها ، قلب ، مثانه ، واژن و پوست می باشد.

دکتر « پورآدینه » تاکید کرد : دریافت میزان کافی کلسیم و ویتامین دی ، تقویت عضلات از طریق پیاده روی ، مصرف بیشتر میوه و سبزیجات و کاهش مصرف چربی ، حفظ وزن مناسب و عدم استعمال دخانیات عوارض یائسگی در زنان را کاهش می دهد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.