پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۴۹۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۸۵۶۸ مورد

سه شنبه ١٦ مرداد ١٣٩٧ ساعت ٩:٤٣ ق.ظ   ( بازدید : 721 نفر )

مسئول واحد مدیریت و کاهش خطر بلایا مرکز بهداشت بجنورد از اجرای برنامه ارزیابی ایمنی و خطر بلایا در واحدهای بهداشتی شهرستان بجنورد خبر داد.

به گزارش وبدا، " مهندس مرتضی حاتمی " اظهار داشت : ارزیابی ایمنی و خطر بلایا در واحدهای بهداشتی با هدف بررسی وضعیت آمادگی عملکردی پرسنل ، ایمنی سازه ای و ایمنی غیر سازه ای طی مدت 2 ماه انجام گردید.

وی اظهار داشت: ارزیابی انجام شده برای اولین بار از طریق سامانه سیب انجام گرفت و براساس نتایج حاصله؛ برنامه های اجرایی در راستای ارتقاء شاخص های عملکردی، ایمنی سازه ای و غیر سازه ای تا محیطی ترین سطح ارائه خدمات بهداشتی ( خانه های بهداشت ) درحال اجرا می باشد.

به گفته وی اجرای کارگاه ها و کلاس های آموزشی متعدد، هماهنگی با واحد فنی در راستای رعایت اصول مقاوم سازی در پروژه های در دست اقدام و یا پروژه های در حال بازسازی، اجرای برنامه ایمنی غیر سازه ای با بهره گیری از روش های حذف ، جابجایی، تغییر شکل و یا فیکس کردن از جمله اقدامات انجام شده و در حال انجام می باشد.

مهندس "حاتمی" به اجرای طرح ارزیابی آمادگی و آموزش خانوار در بلایا ( DART ) نیز اشاره کرد که همزمان با سراسر کشور در بجنورد نیز در حال اجرا می باشد و در این برنامه ضمن ارزیابی میزان آمادگی خانوار در مواجهه با بلایا، آموزش لازم به خانوارها در راستای آمادگی بیشتر و کاهش آسیب ناشی از بروز مخاطرات طبیعی ارائه می گردد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.