پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۰۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۹۵۵۴ مورد

سه شنبه ١٦ مرداد ١٣٩٧ ساعت ٩:٤٦ ق.ظ   ( بازدید : 360 نفر )

استفاده از مواد اولیه نامرغوب و بی کیفیت در تهیه فرآورده های آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیر مجاز موجب ایجاد آسیب های پوستی در مصرف کنندگان می شود.

به گزارش « وب دا » مدیر نظارت بر مواد غذایی ، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه با بیان این مطلب ، بر تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی دارای برچسب اصالت کالا تاکید کرد و گفت : در خرید محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانی توسط مصرف کننده به درج پروانه ساخت اخذ شده از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و تاریخ تولید و انقضا محصول توجه گردد.

دکتر « براتی زاده » تصریح کرد : محصولات آرایشی و بهداشتی خارجی نیز باید دارای برچسب اصالت و فارسی نویس باشند و نام محصول ، نام کشور تولید کننده ، نام کشور وارد کننده ، مجوز بهداشتی از وزارت بهداشت ، تاریخ تولید ، انقضا و سری ساخت باید بر روی برچسب ذکر شده باشد.

این مسئول تاکید کرد : مصرف کنندگان باید لوازم آرایشی و بهداشتی را از مکان های معتبر و مطمئن نظیر داروخانه ها و یا نمایدگی های رسمی تهیه کنید و توصیه می شود از دستفروش ها و مراکزی که مواد آرایشی بدون برچسب اصالت و کد رهگیری می فروشند هیچ گونه خریدی صورت نپذیرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.