پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۸۹۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۶۹۱۶ مورد

سه شنبه ٢٣ مرداد ١٣٩٧ ساعت ١٠:٤٨ ق.ظ   ( بازدید : 411 نفر )

از خواص دارویی گیاه کاسنی می توان به تصفیه کننده خون ، تقویت کننده قلب ، کبد ، کلیه و معده اشاره کرد اما بیشترین اثر دیده شده از کاسنی مربوط به اثر هپاتوپروتکتیو ( محافظت کبد ) می باشد.

به گزارش « وب دا » رئیس اداره نظارت و ارزیابی امور فرآورده های طبیعی ، سنتی  و مکمل معاونت غذا دارو با اشاره به اینکه گیاه دارویی کاسنی ، گیاهی با گل های آبی است که بیشتر در فصل بهار رشد می کند و در اکثر نقاط ایران مشاهده می گردد ، بیان کرد : گیاه کاسنی را به صورت دم کرده ، جوشانده یا عرق می توان مصرف کرد و البته این گیاه و هر فرآورده گیاهی دیگر باید از مراکز عرضه معتبر تهیه گردد.

دکتر « مجبوری » تصریح کرد : در طب ایرانی ازکاسنی برای کمک به درمان کبد چرب ، یبوست ، نقرس و رماتیسم استفاده می شود همچنین باعث کاهش قند خون و از بین رفتن انگل های روده ای و قارچی می شود.

وی افزود : مطالعات نشان می دهد ریشه گیاه کاسنی علایم سندروم PMS( پیش قاعدگی )را نیز کاهش می دهد و باعث تعدیل هورمون ها در بانوان می شود.

این مسئول یادآور شد : میزان مصرف کاسنی در افراد با توجه به سن ، داشتن بیماری های زمینه ای و ... متفاوت است و برای درمان بیماری هایی از قبیل کبد چرب باید تحت نظر متخصص طب سنتی مصرف شود .

به گفته وی از مصرف کاسنی در دوران بارداری بدلیل زایمان زودرس و در دوران شیردهی و در کسانی که سنگ صفرا دارند بدلیل تحریک ترشح صفرا باید اجتناب کرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.