پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۸۸۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۶۷۷ مورد

سه شنبه ٣٠ مرداد ١٣٩٧ ساعت ١:٤٥ ق.ظ   ( بازدید : 937 نفر )

در پی اعلام مسمومیت تعدادی از اهالی روستای صندل آباد و احتمال آلودگی آب شرب و خوراکی های استفاده شده منطقه شمال شرق صندل آباد نتایج آزمایشات میکروبی و شیمیایی اعلام شد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بجنورد با بیان اینکه نمونه آزمایشات میکروبی و شیمیایی آب منبع روستا در 28 مرداد امسال  منفی اعلام شده اظهار داشت:آزمایشات ویروسی و بررسی سموم آب نیز در حال انجام است اما نمونه آزمایش شده میکروبی و شیمیایی همان روز مشکلی نداشته و سایر خوراکی های مصرفی نیز نظیر نان نانوایی،سس مجلس عروسی و ... نیز مورد بررسی قرار گرفت و نیاز به بررسی بیشتر دارد.
دکتر"بازخانه"تصریح کرد:نتیجه دقیق کشف عامل بیماری به دانشکده بهداشت و معاونت پژوهشی واگذار شد و در زمان کوتاه نمی توان نتیجه شفاف عامل بیماری را اعلام نمود.
وی با بیان اینکه هم اکنون 50 بیمار در بیمارستان های امام رضا(بخش اطفال)،امام حسن(بزرگسالان) و تامین اجتماعی بجنورد بستری هستند افزود:در پی اعلام مسمومیت اکیپ های سلامت در روستا مستقر شدند و 50 نفر تحت درمان هستند حال عمومی مساعدی دارندو هیچ یک از بیماران مسمومیت نگران کننده ای نداشتند.
وی افزود:مرکز جامع سلامت روستایی صندل آباد نیز 40 بیمار را سرپایی مداوا نمود،5 پزشک عمومی مستقر در محل بودند،در ابتدای روز 28 مرداد ماه یک متخصص عفونی  مسئولیت،کنترل،هدایت بیماران و غربالگری را بر عهده گرفت،رئیس دانشگاه به عنوان متخصص اطفال در محل حضور داشت.
به گفته دکتر"بازخانه" هم اکنون نیز یک پزشک عمومی برای کنترل  سلامت مادران باردار در مرکز حضور دارد ضمن اینکه تیم های سلامت روان و بهداشت محیط و مبارزه با بیماری ها نیز همزمان در محل حضورداشته و ارائه خدمت داشتند.
 وی افزود تیم های سلامت روان طی مصاحبه با مردم التهاب روانی به وجود آمده را تحت کنترل خود در آوردند


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.