پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۸۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۰۴۰ مورد

شنبه ٣ شهریور ١٣٩٧ ساعت ١١:١٦ ق.ظ   ( بازدید : 3832 نفر )

مدیر گروه تغذیه دانشگاه نسبت به مصرف کره های محلی تقلبی هشدار داد.

به گزارش وب دا دکتر"محمد رضا جلیلوند" اظهار داشت: با توجه به احتمال وجود تقلب در تولید کره های حیوانی محلی که متاسفانه عموما از روغن های نباتی به انضمام افزودنی های دیگر تهیه می گردد ؛باید دقت نظر کامل  داشت و تنها در صورتی که به تولید کننده اعتماد دارید نسبت به تهیه و مصرف آن اقدام نمایید.

دکتر"جلیلوند" تصریح کرد: با توجه به اینکه نظارت های متعارف از سوی وزارت بهداشت و درمان و سازمان استاندارد بر محصولات تولیدی کارخانجات لبنی صورت می گردد توصیه می شود در حد مجاز مصرف و با رعایت ملاحظات تغذیه ای و سلامتی ف در  صورت تمایل از کره حیوانی صنعتی استفاده شود.

به گفته وی لازم به ذکر است کره های محلی به دست آمده از روغن های نباتی ، دارای اسیدهای چرب ترانس بسیار بالا بوده که موجب گرفتگی رگ ها و بیماری های قلبی عروقی می گردد.

وی با بیان این مطلب که حدود 25 تا 30 درصد از انرژی مصرفی روزانه افراد به طور متعادل باید از گروه های چربی تامین گردد ،اظهار داشت:مصرف چربی های مفید در برنامه غذایی لازم است ولی رعایت نکات مربوط به سلامتی و بهداشت تغذیه نیز باید حتما مورد توجه قرار گیرد و از مصرف اسیدهای چرب اشباع و ترانس جدا خودداری گردد.

وی افزود:لازم است ضمن افزایش آگاهی نسبت به مواد غذایی مصرفی ، برچسب محتویات مواد غذایی نیز به طور حتم مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد .

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.