پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۲۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۶۲۷۸ مورد

یكشنبه ١١ شهریور ١٣٩٧ ساعت ٩:٠ ق.ظ   ( بازدید : 408 نفر )

براساس تحقیقات انجام شده به طور متوسط هر کودک 6 ساله 5 دندان پوسیده دارد.

به گزارش « وب دا » مدیرگروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه پیشگیری از پوسیدگی دندان باید از دوران کودکی شروع شود ، بیان کرد : طبق تحقیقات هر کودک سه ساله ایرانی از 20 دندان کامل شیری ؛2 دندان پوسیده و هر کودک 6 ساله ، 5 دندان پوسیده دارد.
دکتر « جمشید ربانی » تصریح کرد : از زمان اولین رویش دندان شیری بین سنین 4 تا 6 ماهگی باید بعد از شیرخوردن با یک گاز تمیز نمناک و یا مسواک انگشتی دندان کودک تمیز شود و با بزرگتر شدن کودک مسواک جایگزین آن گردد .
این مسئول افزود : علت پوسیدگی دندان ترکیب مواد غذایی  با میکروب ها و باکتری های داخل دهان و ایجاد اسید است .
وی تاکید کرد : باید تا سن 6 سالگی مسواک زدن کودکان زیر نظر والدین انجام شود ، از یکسالگی نیز به طور مرتب حداقل هر 6 ماه یک مرتبه به منظور کنترل و پیشگیری از پوسیدگی دندان ها به دندانپزشک مراجعه نمود .
دکتر « ربانی » با بیان اینکه دندان شیری مانند دندان دائمی نقش مهمی در زیبایی چهره و در تکلم درست دارد ، یادآورشد : دندان شیری راهنمای رویش دندان دائمی است اگر زودتر از بین برود ،جای خالی با استخوان پر خواهد شد که باعث می شود دندان دائمی دیر وب ه سختی بروید و ناهنجاری های فکی به وجود بیاید.
وی یادآورشد : به منظور کاهش پوسیدگی دندان های شیری کودکان زیردو سال در ماه های ۶و۱۲و ۱۸ ماهگی مسواک انگشتی در خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت به صورت رایگان در اختیارمادران قرارداده می شود و برای کودکان زیر۶سال هر ۶ماه یک بار وارنیش فلوراید انجام می گیرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.