پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ٥ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۶۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۷۹۳۰ مورد

یكشنبه ١١ شهریور ١٣٩٧ ساعت ٩:٥٥ ق.ظ   ( بازدید : 372 نفر )

خرید کیف استاندارد به منظور پیشگیری از بروز مشکلات جسمی در کودکان اهمیت دارد.

به گزارش « وب دا » کارشناس مسئول مدارس و نوجوانان معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه بسیاری از ناراحتی های ستون فقرات در بزرگسالان و سالمندان، در اثر صدمات دوران کودکی است، گفت : کیف از جمله وسایلی است که به طور روزمره توسط دانش آموزان مورد استفاده قرار می گیرد و وزن ، نحوه و مدت زمان حمل از جمله ویژگی هایی هستند که می تواند موجب تغییر در راستا و انحنای ستون فقرات ، اختلالات و دردهای اسکلتی عضلانی ، ایجاد فاصله بین مهره ها و تغییرات الگوی راه رفتن در دانش آموزان شود.
« زهرا رحمانیه » با اشاره به اینکه کوله پشتی نسبت به کیف های دستی و شانه ای مناسب تر است ، افزود : استفاده از کوله پشتی آسیب های کمتری برای بدن ایجاد می کند و وزن کوله پشتی به همراه محتویات نباید بیشتر از 10 درصد وزن دانش آموز باشد.

وی تاکید کرد : هنگام خرید کوله پشتی ، موردی را انتخاب کنید که سبک تر است و دانش آموز می تواند به صورت متقارن برای قرار دادن وسایل از هر دو سمت چپ و راست آن استفاده کند تا فشار بیشتری به هیچ سمتی از شانه و کمر وی وارد نشود.  
وی همچنین بیان کرد : کوله پشتی باید بند سینه ای و کمری نیز داشته باشد و در قسمت های مختلف آن (پشت و بندها) از اسفنج استفاده شده باشد همچنین جهت توزیع مناسب تر نیرو، بندهای شانه ای پهن باشند و بهتر است جهت حفظ ایمنی دانش آموز از نوارهای شبرنگ روی کوله پشتی استفاده شده باشد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.