پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۴۱۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۲۰۲ مورد

دوشنبه ٢٦ اسفند ١٣٩٢ ساعت ١١:٣٤ ق.ظ   ( بازدید : 1761 نفر )

رعایت بهداشت دهان و دندان در ایام نوروز به دلیل افزایش مصرف شیرینی جات و آجیل ضرورت دارد .

به گزارش « وب دا » یک دندانپزشک با تاکید بر این مطلب  می گوید : در ایام نوروز متاسفانه مصرف شیرینی جات و مواد قندی افزایش می یابد و به دلیل دید و بازدید های متعدد و فرصت نداشتن برای رعایت اصول بهداشتی دهان و دندان، مواد قندی روی سطح دندان می چسبد و یک لایه نرم تشکیل می شود که به مینای دندان آسیب می رساند.

وی تصریح می کند :  آگاهی از اصول صحیح مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و دوری از عوامل پوسیدگی زا و مراجعه به موقع به دندانپزشک در پیشگیری از پوسیدگی های دندانی تاثیر به سزایی دارد.

دکتر «محمد اژدری» می افزاید : دندان ها مقاومت مشخصی نسبت به جویدن دارند و طوری طراحی نشده اند که بتوان اجسام سخت نظیر آجیل را با آن خرد کرد.

وی همچنین نسبت به مصرف نوشابه ها هشدار می دهد و عنوان می کند : نوشابه ها ترکیبات مضری دارند که ساختار دندان را دچار تخریب می کند و بهتر است مصرف نوشابه از برنامه غذایی به دلیل عوارض متعدد آن حذف شود.

وی اظهار می دارد : در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی پس از مصرف میوه ها به ویژه میوه های ترش نظیر مرکبات  احتمال پوسیدگی دندانی وجود دارد.

وی ادامه می دهد : گاز زدن سیب باعث افزایش خون رسانی به بافت اطراف دندان می شود و این میوه پرخاصیت حالت پاک کنندگی دندان را دارد.

 وی تاکید می کند : پس از مصرف شیرینی ، شکلات ، آجیل و میوه در ایام نوروز اگر در فاصله کوتاه امکان مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان وجود ندارد شستشو و شوی دهان با آب ضروری است.

وی خاطر نشان می کند : اگر هنگام استفاده از نخ دندان، نخ رشته رشته یاپاره شد به طور حتم فرد به پوسیدگی دندانی دچار شده است.

دکتر« اژدری» پرخوری در ایام نوروز را در آسیب های دندانی موثر می داند و می گوید : پرخوری باعث ریفلاکس و  بازگشت محتویات معده به مری می شود که زمینه آسیب های دندانی را فراهم    می کند.

وی می افزاید : بیشترین عامل بوی بد دهان، رعایت نکردن بهداشت یا مشکلات گوارشی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید می کند : برای کاهش مشکلات دندانی و پیشگیری از دندان دردهای شدید در ایام نوروز بهتر است قبل از سال نو به دندانپزشک مراجعه و اصول بهداشتی را حتما رعایت نمایید .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.