پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۱۱۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۹۰۱ مورد


تماس با ماهی قرمز زمینه ابتلا به آلرژی و حساسیت های پوستی را فراهم می آورد.

به گزارش « وب دا » معاون بهداشتی دانشگاه با اعلام این مطلب گفت : حساسیت های پوستی شایع ترین عارضه تماس با ماهی قرمز است که آگاهی از راه های پیشگیری از آن از گسترش آلایندگی های محیطی و مخاطرات بهداشتی جلوگیری می کند.

دکتر «نادر نیک پرست» افزود : با مشاهده هرگونه لک و زخم در بدن ماهی ، باله های تا خورده و بی رنگی فلس های ماهی باید آن را از دسترس و محیط زندگی دور کنید.

وی با تاکید بر خرید ماهی از مکان هایی که تحت نظارت و تایید بهداشتی دامپزشکی است، تصریح کرد : تعویض آب تنگ ماهی قرمز در ظرفشویی باعث آلودگی می شود و بهتر است این عمل در محیط خارج آشپزخانه و با استفاده از دستکش انجام شود.

وی اظهار داشت : ماهی قرمز اگر در ظروف نامناسب نگهداری شود و تغذیه نادرست و شرایط محیطی نامطلوب داشته باشد به بیماری دچار می شود که قابل سرایت به محیط زندگی و افراد خانواده است.

وی خاطر نشان کرد : بیماری های ماهی قرمز، ویروسی، باکتریایی، قارچی ،انگلی و یا وابسته به عوامل محیطی است که بیماری های ناشی از عوامل محیطی به دلیل کمبود اکسیژن آب، جیره غذایی نامتعادل و اسیدی یا قلیایی شدن محیط آب و انواع مسمومیت ها بروز می کند و هر گونه تماس آلودگی را به ا فراد منتقل می کند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.