پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۲۵۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۰۴۱ مورد


مرغ و ماهی شب عید را از فروشگاه های دارای مجوز دامپزشکی خریداری کنید.

به گزارش " وب دا " معاون بهداشتی دانشگاه با اعلام این مطلب گفت : رعایت اصول بهداشتی تمام ایام سال به ویژ ه در ایام نوروز و سفرها ضروری است و شهروندان می توانند با مشاهده هر گونه تخلف از مقررات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، مراتب را به سامانه رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت (شماره تلفن 1490) اطلاع دهند.

دکتر «نادر نیک پرست» افزود : شکایات پس از تماس با شماره تلفن ذکر شده به طور حتم بررسی و پی گیری می شود و شهروندان از این موضوع مطمئن باشند.

وی نسبت به خرید یخ های فله ای و مواد غذایی در معرض آفتاب در طول سفر هشدار داد و تصریح کرد : برای حفظ بهداشت محیط به هنگام مسافرت باید زباله های تولیدی را در کیسه های مخصوص زباله جمع آوری و در محل مناسب دفع کرد.

وی اظهار داشت : شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون در طول سفر از انتقال میکروب ها و بروز بیماری ها تا حد قابل توجهی پیشگیری می کند .

وی تاکید می کند : همه مواد غذایی و آشامیدنی بسته بندی شده باید دارای برچسب مشخصات و در بردارنده نام و نشانی واحد تولیدی، شماره شناسه، نام تجاری، تاریخ تولید و انقضاء و مجوزهای لازم باشد.

وی ادامه داد : در طول سفر به رستوران ها و مراکز عرضه مواد غذایی که اصول بهداشتی را رعایت می کنند و پرسنل آن دارای کارت بهداشتی معتبر هستند، مراجعه کنید.

وی خاطر نشان کرد : از خرید و مصرف گوشت دام هایی که به شکل غیر مجاز کشتار شده اند و مهر گشتارگاه ندارند به شدت پرهیز کنید.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.