پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٣١ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۲۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۹۱۰۴۶ مورد


کلینیک تخصصی امام رضا (ع) بجنورد واقع در ساختمان هلال احمر بجنورد به محل دائمی خود در کلینیک ویژه امام علی (ع) و کلینیک تخصصی بیمارستان امام رضا (ع) انتقال یافت .

به گزارش وب دا مدیر روابط عمومی دانشگاه با اعلام این خبر اظهار داشت : پروژه راه اندازی کلینیک های ویژه از مهم ترین دستاوردهای طرح تحول سلامت بوده و دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی جزو دانشگاه های پیشروی کشور در افتتاح کلینیک ویژه بوده است.
مهندس « پیمان فیضی » تصریح کرد : کلینیک ویژه، سطح دو نظام ارجاع است که به افزایش و تسهیل دسترسی آحاد مردم به خدمات تخصصی و فوق تخصصی با تعرفه دولتی کمک شایانی نموده است.
وی گفت: یکی از هشت برنامه اصلی طرح تحول سلامت، برنامه ارتقای کیفیت ویزیت بوده است که در این برنامه سعی شده تا برای تمام مردم در اقصی نقاط کشور دسترسی ایجاد شود که توسط پزشک متخصص و فوق تحصص ویزیت شوند.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت برای کلینیک های ویژه ، بنا شد در هر شهری برطبق نیازسنجی دقیق از آن شهر و تعداد مطب هایی که موجود است و تعداد متخصصان مورد نیاز، این کلینیک ها ساخته شود و پروژه ای در ابعاد ملی تعریف شد .
مهندس «فیضی» افزود : در مرکز استان خراسان شمالی ،کلینیک ویژه امام رضا (ع) بلافاصله با تامین تجهیزات و پزشکان در محل ساختمان هلال احمر بطور موقت راه اندازی گردید و اکنون با تامین زیرساخت های لازم ، این کلینیک به محل دائمی خود در کلینیک ویژه امام علی (ع) و کلینیک تخصصی بیمارستان امام رضا (ع) انتقال یافته است.
به گفته وی پروژه کلینیک های ویژه به طور انحصاری به طرح تحول سلامت اختصاص دارد یعنی تاکنون برای هیچ برنامه ای در هیچ پروژه ای در کشور در نظام سلامت زیرساختی به این شکل ایجاد نشده بود و شاید بتوان از آن با عنوان برند طرح تحول سلامت یاد کرد زیرا تاکنون مدل مشابه دیگری وجود نداشته است.
وی تاکید کرد : استاندارد این کلینیک ها به صورت دپارتمان های جداگانه در نظر گرفته شده است، به این صورت که بخش زنان، ارتوپدی، جراحی، داخلی و ... و در کنار آن فضاهای پاراکلینیکی در فضای مشخصی قرار دارد.
فیضی یادآور شد : تا پیش از این در نظام ارجاع مابین سطح یک که شامل خانه های بهداشت و مراکز سلامت است و بیمارستان ها که سطح تخصصی و فوق تخصصی هستند، سطح مابین وجود نداشت و در واقع بین این دو سطح، سطحی تعریف نشده بود و در واقع سطح مابین پزشک خانواده و بیمارستان، همین کلینیک های ویژه است و در صورت نیاز بیمار به بستری، به بیمارستان ارجاع داده می شود.
وی تاکید کرد : تجمیع خدمات تخصصی و فوق تخصصی در کلینیک ویژه امام علی (ع) و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی استان ، امکان ارائه خدمات بهینه در فضایی استاندارد و مناسب و دسترسی به خدمات پاراکلینیکی همچون رادیولوژی و سونوگرافی و داروخانه و پارکینگ مستقل و ... را در کنار خدمات درمانی به خوبی فراهم آورده است .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.