پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۷۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۱۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۹۳۴۹ مورد

شنبه ٣١ شهریور ١٣٩٧ ساعت ١٠:٤٠ ق.ظ   ( بازدید : 361 نفر )

ورزش و تحرک بدنی همراه با رعایت اصول صحیح تغذیه نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت ، بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها دارد.

به گزارش « وب دا » مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب گفت  : برای تامین سوخت کافی برای انجام فعالیت ورزشی غذاهای اصلی و میان وعده ها باید حاوی منابع غنی از کربوهیدرات شامل برنج ، ماکارونی ، رشته ، نان های سبوس دار، میوه ها و سبزی های تازه، حبوبات و فرآورده های لبنی باشد.
« نسرین علیزاده » تصریح کرد : توجه نمایید کالری دریافتی متناسب با فعالیت های روزانه باشد و از مصرف بیش از حد و محدودیت بیش از حد مواد غذایی پرهیز کنید.
وی در خصوص مصرف مایعات نیز بیان کرد : برای تامین کامل نیاز مایعات بدن روزانه باید مقادیر مورد نیاز نوشیدنی های سالم مثل آب ، دوغ و آب میوه های بدون قند استفاده کنید و همچنین به منظور جبران مایعات اتلاف شده بدن از مصرف زیاد چای و قهوه پرهیز کنید زیرا این نوشیدنی ها باعث دفع بیشتر آب از بدن می شوند.
این مسئول در پایان تاکید کرد : اگر هدف شما از انجام فعالیت بدنی کاهش وزن است توجه داشته باشید که حداکثر کاهش وزن در هفته باید بین نیم تا یک کیلوگرم باشد و کاهش وزن بیش از این مقدار به بدن آسیب خواهد زد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.