پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٣٠ فروردین ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۰۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۱۸۹۶۲۷ مورد

یكشنبه ٨ مهر ١٣٩٧ ساعت ٨:١٠ ق.ظ   ( بازدید : 457 نفر )

عدم کنترل فاکتورهای خطرساز مانند دیابت ، فشارخون ، سیگار و استرس باعث کاهش سن ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی در کشور شده است.

به گزارش « وب دا » مسئول بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه شایع ترین علت مرگ و میر در کشور بیماری های غیرواگیر از جمله قلبی – عروقی است ، گفت : فشار خون و کلسترول خون بالا، قند خون بالا، استعمال دخانیات، چاقی، کم‌تحرکی، تغذیه نامناسب از عوامل خطر قابل کنترل و سابقه خانوادگی، جنسیت و سن از عوامل خطر غیر قابل کنترل در بروز بیماری‌های قلبی به‌ویژه سکته‌های قلبی است.
« فرزانه اکبریانی » تصریح کرد : درد در قفسه سینه ، تنگی نفس ، خستگی ، بی حسی ، ضعف یا سردی در پاها و یا بازوهای شما ، درد در گردن ، فک و گلو یا قسمت فوقانی شکم یا پشت از علایم بیماری قلبی می باشد.
وی در ادامه افزود : با انجام فعالیت بدنی به صورت منظم و روزانه ، پرهیز از غذاهای پرچرب و پرنمک ، پرهیز از استعمال سیگار و مواد مخدر و با به حداقل رساندن مصرف غذاهای پرکالری و شیرینی جات و روغن های جامد می توان از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کرد.
این مسئول یادآور شد : در مراکز خدمات جامع سلامت غربالگری بیماری های غیر واگیر ( تست فشارخون ، قندخون ، چربی خون و... ) برای کلیه افراد بالای 30 سال انجام می شود .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.