پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۹۶۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۰۹۱۳ مورد


انجام اقدامات پیشگیری و درمان بلافاصله بعد از حیوان گزیدگی تنها راه پیشگیری از بیماری هاری است.

به گزارش « وب دا » کارشناس مسئول گروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه کشندگی بیماری هاری درصورت بروز علائم  100 درصد است ، بیان کرد : تنها راه پیشگیری از بیماری هاری در انسان انجام اقدامات پیشگیری و درمان برای هرگونه حیوان گزیدگی است.
« نیستانی » افزود : اقدامات پیشگیری و درمان شامل شست و شوی فراوان محل زخم با آب و صابون به مدت 15 تا 20 دقیقه ، ضدعفونی زخم با الکل یا بتادین و مراجعه فوری به مراکز درمان و پیشگیری از هاری که به صورت 24 ساعت شبانه روز حتی در ایام تعطیل آماده ارائه خدمات ( واکسیناسیون هاری و تزریق سرم ضد هاری در صورت نیاز ) می باشند، است.
وی در ادامه تصریح کرد : مهم ترین راه انتقال این بیماری از طریق گاز گرفتن حیوانات اهلی و وحشی و کشیده شدن پنجه آغشته به بزاق حاوی ویروس هاری ( به ویژه در گربه و گربه سانان ) به انسان است.
این مسئول یادآور شد : علایم اولیه این بیماری سرفه ، خستگی ، تب ، سردرد ، بدن درد ، سوزش در محل گازگرفتگی ، کاهش اشتها ، احساس تهوع ، درد عضلانی و گلو درد است و فردی که مورد گاز گرفتگی سگ قرار گرفته در طول این دوره ممکن است به صدا و نور بسیار حساس شود.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.